Advertisement

Responsive Advertisement

Resepi Air Milo Lori

 

Assalamualaikum dan salam sejahtera


Resepi Air Milo Lori Air Milo lori memang tak lapuk dek zaman. Kalau dulu nampak lori ni masuk kawasan sekolah semua akan melompat keriangan. Bila cikgu panggil je terus pergi, tak sabar-sabar. Betapa terujanya waktu tu apabila dapat menikmati Air Milo lori ini. Kadang-kadang ada yang rela beratur buat kali kedua atau ketiga sebab tak puas minum.


RESEPI , AIR MILO LORI, AIR MILO, RESEPI AIR MILO LORI, AIR MILO KAW, AIR MILO VIRAL, RESEPI RAHSIA AIR MILO LORI


Hairan kan, kenapa Milo lori tu sedap dia tak boleh bawak bincang kan? Disebabkan rasa air milo ni lebih sedap berbanding bancuh sendiri jadi kita pun tertanya-tanya adakah milo yang lori gunakan ini sama dengan yang kita gunakan. Sebenarnya sama sahaja cuma cara bancuhan yang berbeza.


Baca juga : Resepi Air Milo Soya Cincau


Asyik rasa tak cukup je! Meh lah kita buat sendiri ikut resipi ni


Bahan-bahan air milo lori

-4kg milo

-8tin susu pekat

-8tin susu cair

-4liter air panas

-ketulan ais


Cara penyediaan air milo lori 


RESEPI , AIR MILO LORI, AIR MILO, RESEPI AIR MILO LORI, AIR MILO KAW, AIR MILO VIRAL, RESEPI RAHSIA AIR MILO LORI

Masukkan semua bahan di atas, kecuali ketulan ais dan kacau rata. Tuangkan bancuhan tadi le dalam bekas air masukkan ketulan ais .


 

RESEPI , AIR MILO LORI, AIR MILO, RESEPI AIR MILO LORI, AIR MILO KAW, AIR MILO VIRAL, RESEPI RAHSIA AIR MILO LORI


kalau nak buat  guna sekilo Milo resepi di atas bahagikan kepada 4 bahagian dan seterusnya lah.buat kira-kira korang sendiri kalau nak kurang atau lebihkan bahan..perlu diingatkan bancuhan di atas adalah pekat dan ais akan membantu mencairkan bancuhan tetapi masih mengekalkan kelazatan milo kaw kaw tersebut..



Catat Ulasan

4 Ulasan

tinggalkan komen anda kat sini. . InsyaAllah CikCappuccinoLatte akan sentiasa membalas kunjungan