Advertisement

Responsive Advertisement

Teknik Mudah Mengira Sifir


Assalamualaikum dan salam sejahtera . 

Teknik Mudah Mengira Sifir Sapa kat sini ada masalah susah betul nak hafal sifir ni , kadang-kadang memang tak ingat terpaksa la angkat beberapa jari nak kira . . Teringat zaman sekolah rendah dulu, setiap petang balik dari kelas Kafa memang wajib hafal sifir sampai lulus . Baca la senada yang kuat dan berulang-ulang kali sampai melekat di kepala . Tapi zaman sekarang mudah dah pelbagai teknik dan caea yang ada . Untuk korang dan juga anak-anak korang yang masih gagal nak hafal sifir boleh la belajar teknik mudah mengira sifir cara di bawah ni , tak perlu lagi nak angkat beberapa jari untuk mengira . 

Actually, CCL jumpa teknik ni hasil perkongsian slaah seorang di rakan media sosial di Facebook , so CCL kongsi disini untuk kegunaan orang ramai . Memang sangat-sangat mudah teknik mengira sifir ni  . Korang boleh la ajar anak korang di rumah nanti menggunakan teknik ini . 

Mudah tak mudah ?? 

INFO, PELAJARAN , TEKNIK MUDAH MENGIRA SIFIR, KIRA SIFIR DENGAN MUDAH , KIRA SIFIR TANPA JARI , TEKNIK KIRAAN SIFIR, CARA MUDAH MENGIRA SIFIR, FORMULA MUDAH SIFIR, FORMULA SIFIR

INFO, PELAJARAN , TEKNIK MUDAH MENGIRA SIFIR, KIRA SIFIR DENGAN MUDAH , KIRA SIFIR TANPA JARI , TEKNIK KIRAAN SIFIR, CARA MUDAH MENGIRA SIFIR, FORMULA MUDAH SIFIR, FORMULA SIFIR

INFO, PELAJARAN , TEKNIK MUDAH MENGIRA SIFIR, KIRA SIFIR DENGAN MUDAH , KIRA SIFIR TANPA JARI , TEKNIK KIRAAN SIFIR, CARA MUDAH MENGIRA SIFIR, FORMULA MUDAH SIFIR, FORMULA SIFIR

INFO, PELAJARAN , TEKNIK MUDAH MENGIRA SIFIR, KIRA SIFIR DENGAN MUDAH , KIRA SIFIR TANPA JARI , TEKNIK KIRAAN SIFIR, CARA MUDAH MENGIRA SIFIR, FORMULA MUDAH SIFIR, FORMULA SIFIR

INFO, PELAJARAN , TEKNIK MUDAH MENGIRA SIFIR, KIRA SIFIR DENGAN MUDAH , KIRA SIFIR TANPA JARI , TEKNIK KIRAAN SIFIR, CARA MUDAH MENGIRA SIFIR, FORMULA MUDAH SIFIR, FORMULA SIFIR

INFO, PELAJARAN , TEKNIK MUDAH MENGIRA SIFIR, KIRA SIFIR DENGAN MUDAH , KIRA SIFIR TANPA JARI , TEKNIK KIRAAN SIFIR, CARA MUDAH MENGIRA SIFIR, FORMULA MUDAH SIFIR, FORMULA SIFIR

INFO, PELAJARAN , TEKNIK MUDAH MENGIRA SIFIR, KIRA SIFIR DENGAN MUDAH , KIRA SIFIR TANPA JARI , TEKNIK KIRAAN SIFIR, CARA MUDAH MENGIRA SIFIR, FORMULA MUDAH SIFIR, FORMULA SIFIR

INFO, PELAJARAN , TEKNIK MUDAH MENGIRA SIFIR, KIRA SIFIR DENGAN MUDAH , KIRA SIFIR TANPA JARI , TEKNIK KIRAAN SIFIR, CARA MUDAH MENGIRA SIFIR, FORMULA MUDAH SIFIR, FORMULA SIFIR

INFO, PELAJARAN , TEKNIK MUDAH MENGIRA SIFIR, KIRA SIFIR DENGAN MUDAH , KIRA SIFIR TANPA JARI , TEKNIK KIRAAN SIFIR, CARA MUDAH MENGIRA SIFIR, FORMULA MUDAH SIFIR, FORMULA SIFIR

 

Catat Ulasan

7 Ulasan

  1. Masa sekolah dulu wak paling lemah matematik
    Masa tu tak jumpa fomula macam ni

    BalasPadam
  2. dulu memang kena cubit kalu x hafal sifir ni kan....

    BalasPadam
  3. rasa mcm ade bljar teknik ni dlu..tapi bukan semua

    BalasPadam
  4. Sekarang macam-macam teknik dan formula matematik. Zaman dulu wajib hafal sifir.

    BalasPadam
  5. Ewahhhh, lagi mudahhh ek! Nona dulu sampai mak duk depan dengan rotan.. Sifir 5 paling wajib kena hafall.. hahaaa.. Sebab nak suruh paham tengok jam 😂

    BalasPadam
  6. Perkongsian yang ohsem.. semakin berganjak tahun semakin banyak cara diperkenalkan..

    BalasPadam
  7. Memang mudah, kan? Yang tak mudah bila anak-anak lupa teknik ni, dan hentam buat teknik sendiri hahaha Lagi-lagi sifir 6 dan 7 :D

    BalasPadam

tinggalkan komen anda kat sini. . InsyaAllah CikCappuccinoLatte akan sentiasa membalas kunjungan