Advertisement

Responsive Advertisement

Sardin Telur Pecah Resepi Khairul Aming

 Assalamualaikum dan salam sejahtera 


Sardin Telur Pecah Resepi Khairul Aming Kalau tekak rasa nak makan sardin, semestinya korang akan masak sardin sambal tumis bukan? Kadang-kadang mesti rasa bosan so disebabkan nak buat sedikit kelainan untuk makan ikan sardin sambal tumis ini. Jangan risau, pernah dengar sardin telur yang viral baru-baru ini? Hidangannya lain sedikit dari yang biasa kita buat tapi rasanya memang sedap.



RESEPI, SARDIN TELUR PECAH , RESEPI SARDIN VIRAL , RESEPI SARDIN TELUR PECAH ,RESEPI KHAIRUL AMING, RESEPI MUDAH SARDIN TELUR PECAH ,RESEPI RINGKAS KHAIRUL AMING,



Bahan-bahan sardin telur pecah 

-satu tin sardin 

-3biji telur ayam 

-1 sudu besar kicap manis 

-bawang merah 

-bawang putih 

-bawang besar 

-air 

-minyak masak 

-daun ketumbar 

-perahan air limau nipis 

-gula

-garam 

-cili padi 



Cara penyediaan sardin telur pecah 


1.Menggunakan satu tin sardin , korang asingkan ikan sardin dan juga kuah sardin . Kemudian korang gorengkan ikan sardin tersebut ke dalam kuali yang mempunyai sedikit minyak masak sehingga garing dan boleh alihkan ikan tersebut ke dalam pinggan 


2.Masukkan hirisan bawang merah dan juga bawang putih, goreng sehingga naik baru , and then masukkan sos tomato yang ada dalam tin sardin tadi dan letakkan sedikit air .


3.Masukkan sos kicap manis , gula dan sedikit garam , gaul rata dan masukkan ikan sardin yang telah digoreng tadi dan leraikan sardin tersebut . 


4.Kemudian masukkan telur ayam , ke dalam masakan dan pecah-pecahkan sedikit telur tersebut  sehingga ia bergabung dengan sardin .


5. Masukkan hirisan bawang besar , cili padi dan daun ketumbar , tidak lupa juga masukkan sedikit perahan limau nipis .


Siap untuk dihidangkan . 



Catat Ulasan

7 Ulasan

  1. Suka tengok resipi perkongsian KA. Simple tapi sedap.

    BalasPadam
  2. pagi2 masuk sini memang terliur. heheh simple tp sedap

    BalasPadam
  3. Wah, nampak macam sedap jea.. boleh cuba nie...

    BalasPadam
  4. habis kuarantin mmg nak masuk dapur terus buat je...dari haritu terpandang-pandang org share resipi ni

    BalasPadam
  5. Ohh ni resipi sambal sardin telur pecah yang viral tu eh. Macam sedap pulak nampak campur telur pecah. Boleh cuba nanti. Thanks share Lyana.

    BalasPadam
  6. Ohh ni resipi sambal sardin telur pecah yang viral tu eh. Macam sedap pulak nampak campur telur pecah. Boleh cuba nanti. Thanks share Lyana.

    BalasPadam

tinggalkan komen anda kat sini. . InsyaAllah CikCappuccinoLatte akan sentiasa membalas kunjungan