Kuntuman Sulung Orkid Ungu

 

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera 

Kuntuman Sulung Orkid Ungu Setelah bertahun - tahun tanaman pokok orkid ni sehinggalah daun orkid tersebut turut gugur , CCL ingatkan pokok orkid yang tersandar pada dahan pokok mempelam ni dah hampir-hampir pupus . Petang tadi kemas-kemas sikit di tepi rumah ni baru perasan eh pokok orkid ni dah keluarkan kuntuman bunga sulung . punyalah cantik bunganya . Warna ungu pulak tue , CCL tak berapa arif sangat pasal jenis-jenis dan nama saintifik bunga orkid ni .


pokok orkid , bunga sulung pokok orkid , penjagaan pokok orkid , orkid hutan , orkid ungu

pokok orkid , bunga sulung pokok orkid , penjagaan pokok orkid , orkid hutan , orkid ungu

Kuntuman bunga pada jambangan tangkai pokok orkid ni sangat cantik walaupun tanpa sebarang tahun . CCL ada juga terbaca kalau pokok orkid ni botak tanpa daun menunjukkan ianya adalah pokok yang dah matang , dah ready untuk berbunga. So inilah hasilnya .

kemain gembira  pokok orkid ni dah berbunga . Sesungguhnya penantian itu satu penyiksaan , tetapi diakhiri dengan satu keindahan . Betapa Tuhan dengan segala kebesaran mampu mencipta segala-galanya 

Catat Ulasan

7 Ulasan

  1. subhanallah....cantiknya bunga. orkid ni memang remeh & sgt sensitif bab penjagaan nya.. but bila berbunga mcm ni.. puas hati & happy sgt kannn...

    BalasPadam
  2. Cantik la bunga sulung orkid ni...suka warna dia

    BalasPadam
  3. Subhanallah cantiknya!
    Berbaloi penantian bertahun² tu CCL ye 🤲

    BalasPadam
  4. cantiknyaaa. busyra suka betul bunga orkid..

    BalasPadam
  5. suka tengok bentuknya
    lain drpd yg lain

    BalasPadam
  6. ya Allah cantiknya orkid... kalau ldy tanam mesti mati.. kite tgk kecantikan bunga org jer lah :D

    BalasPadam
  7. cantiknya orked ni.. tak prnah jumpa dan tgk lg

    BalasPadam

tinggalkan komen anda kat sini. . InsyaAllah CikCappuccinoLatte akan sentiasa membalas kunjungan