WORDLESS WEDNESDAY : KETAHUI NAMA DAN JENIS PISANG

 

Assalamualaikum dan salam sejahtera . 


WORDLESS WEDNESDAY : KETAHUI NAMA DAN JENIS PISANG 

WORDLESS WEDNESDAY , INFO, KETAHUI NAMA PISANG, KETAHUI JENIS PISANG , NAMA NAMA PISANG



Catat Ulasan

13 Ulasan

  1. Aduh, kita mudah lupa nama2 jenis pisang ni, hehehe

    BalasPadam
  2. tau pisang emas, pisang tanduk & pisang utk goreng...tapi x tau nama..pisang nangka tu kot. he he he..

    BalasPadam
  3. Wah banyak jenis rupanya. Sampai sekarang memang tak tahu bezakan lagi 😅

    BalasPadam
  4. Pisang Tanduk & Pisang Cavendish tu je yang kenal. Hat lain kalau sebut, guna nama yang sama je 'pisang'. haha

    BalasPadam
  5. Pisang tanduk je yang paling mudah nak kenal :)

    BalasPadam
  6. Banyak jenis pisang rupanya..selalunya pakai beli je ikut pisang yang cantik kejadiannya :P

    BalasPadam
  7. kalau kat swak ni paling glamer pisang keling, pisang hotel, pisang tanduk, pisang kepok.. pisang embun tu sy panggil pisang monyet.. hahaha

    BalasPadam
  8. pisang wak,. pisang restali, pisang 40 hari pisang batu, pisang bunga, pisang kapal. he hez antara yg ada kat kg cik. nur selain pisang nangka, pisang emas dan. pisang berangan,. pisang raja

    BalasPadam
  9. Pisang paling senang nak kenal bagi akak pisang tanduk, Cavendish dengan pisang abu. Emas dengan susu akak selalu confuse. Yang lain akak pukul sama rata - pisang!

    BalasPadam
  10. Pisang berangan, pisang Cavendish & tanduk. Itu je yg nampak boleh terus kenal. Yg lain.. Hmmm. Cavendish tu pun sbb itu yg dok beli hari2 kat mynews

    BalasPadam
  11. tengok pisang rasa nak makan pulak dah

    BalasPadam
  12. busyra tak suka pisang selain buat pisang goreng ja. haha

    BalasPadam

tinggalkan komen anda kat sini. . InsyaAllah CikCappuccinoLatte akan sentiasa membalas kunjungan