Advertisement

Responsive Advertisement

CARA SEMAK STATUS VAKSINASI SEKOLAH ONLINE MELALUI COVIDNOW

 

Assalamualaikum dan salam sejahtera


CARA SEMAK STATUS VAKSINASI SEKOLAH ONLINE MELALUI COVIDNOW Kementerian Kesihatan (KKM) hari ini melancarkan ciri baharu perincian vaksin bagi peringkat sekolah melalui laman sesawang COVIDNOW. Melalui ciri baharu ini, ibu bapa atau penjaga boleh membuat semakan mengenai kadar vaksinasi murid bagi sekolah anak masing-masing

 

Berikut adalah cara membuat semakan kadar status vaksinasi di sekolah yang perlu diikuti:

 

INFO SEMASA , INFO , SEMAK STATUS VAKSINASI COVID19 , COVID19 , SEMAK STATUS VAKSINASI SEKOLAH ONLINE MELALUI COVIDNOW , LAMANWEB COVIDNOW , SEMAK STATUS COVIDNOW

1 . Ibu bapa hanya perlu klik pada pautan ini : https://covidnow.moh.gov.my/school/

2. Seterusnya, pilih negeri yang berkenaan, contohnya Perlis

3. Pada ruangan School Name, ibu bapa boleh menaip nama sekolah anak mereka. Contohnya SMK Derma

4. Jangan lupa tekan butang “Search”.

5. Kemudian korang boleh klik pada nama sekolah anak korang

6. Maklumat berkenaan kadar vaksinasi di sekolah tersebut akan tertera di skrin korang.



Catat Ulasan

9 Ulasan

  1. wahhh tq bg info! boleh semak sklh tmpt sy keje ni.. hehe

    BalasPadam
  2. oh terima kasih CCL untuk info ini

    BalasPadam
  3. Senang boleh semak online terus. Taklah tertanya tanya status tu kan. Bagus share info ni.

    BalasPadam
  4. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  5. Wah baguslah dah boleh semak.

    BalasPadam
  6. Dah check haritu.. Skolah anak ni 92% je... Lagi 8 kenapa ntah

    BalasPadam
  7. Ehhh, bagusnya info giniii

    BalasPadam
  8. Sharing yg bagus ccl. Mudah parents nk check

    BalasPadam

tinggalkan komen anda kat sini. . InsyaAllah CikCappuccinoLatte akan sentiasa membalas kunjungan