Kek Pisang Dua Benua Cheese Bersama Cheese Tart Hazelnut Choco & Biscoff

Assalamualaikum dan salam sejahtera 

Kek pisang dua benua, kek pisang cheese dua benua, cheese tart, cheese tart hazelnut choco, cheese tart biscoff


Kek Pisang Dua Benua Cheese Bersama Cheese Tart Hazelnut Choco & Biscoff Sambungan kepada entri dua hari lepas, sambutan birthday kecil-kecilan untuk adik perempuan CCL  . CCL ada orderkan dua pemanis mulut ni .. kek pisang  dan juga cheese tart  .. terliur tak tengok tu ?? 


Kek pisang dua benua, kek pisang cheese dua benua, cheese tart, cheese tart hazelnut choco, cheese tart biscoff

Kek pisang dua benua cheese
Tahun ni decide untuk beli kek pisang dua benua ni ..kek tanpa sebarang cream yang membaluti kek itu paling sedap . Kadang kalaut cream yang membaluti kek tu terlampau banyak boleh muak juga . So CCL cari dan cari jumpa haa kek pisang yang simple ni siap boleh letak wording atas kek . 

Sebenarnya ada juga kek lain , seperti kek lobak merah, kek oren, kek tornado, kek coklat moist dan kek marble .. tapi CCL pilih untuk order kek pisang untuk tahun ni .. 

Kek pisang dua benua cheese .. kenapa dua benua ? Hahh uguys tengok la design pada kek pisang ni separuh coklat gelap , dan separuh lagi coklat muda gitu ..haaa .. coklat gelap tu campuran pisang bersama coklat , manakala sebelah lagi tu adalah rasa original kek pisang tau .. campuran cheese pada kedua-dua flavour ni sedap .. kek pun rasa moist sangat .. manja-manja manis gitu ..

Wording yang simple tapi tetap cantik . Ala-ala minimalist gitu .. tulisan pun cantik . Teringat pulak kek birthday mak CCL beberapa bulan yang lepas ..beli kek dari bakery, wording tulisan pun kurang memuaskan walaupun dari bakery . 

Kek pisang dua benua, kek pisang cheese dua benua, cheese tart, cheese tart hazelnut choco, cheese tart biscoff

Ni cheese tart. Lama betul CCL tak makan cheese tart . Cheese tart ni CCL order dengan owner yang sama yang buatkan kek pisang tu .. cheese tart yang montok yerr . Puas hati makan , berbaloi dengan harga . CCL pilih dua flavour .. Hazelnut choco dan juga biscoff. Sedap sebab manis-manis manja gitu .. filling hazelnut choco dan biscoff ni pun banyak ..  puas hati dan berbaloi dengan harga .

Next time boleh cuba kek dan juga dessert yang lain pula .. uguys dekat area Perlis boleh la order dengan Taste.by.zara



Catat Ulasan

9 Ulasan

  1. Nampak sedap sangat tu. Cheese tart dulu pernah viral. Waktu tu lah selalu makan.

    BalasPadam
  2. Aduh tengok malam2 ni terus terliur 😅

    BalasPadam
  3. Macam sedap je kek pisang cheese tu. Biasa makan yang coklat je. Lama tak makan cheesetart kembung ni. Best kadang makan filling banyak macam tu.

    BalasPadam
  4. Haisssh kak, kalo ini dekat, dah saya pesan juga 😍😍😍. Saya nih paling sukaaa banana cake. Ini pula nampak sedaaap 2 rasanya 🤤🤤

    BalasPadam
  5. Kek pisang je selalu makan... tak pernah lagi makan kek pisang cheese

    BalasPadam
  6. Kek pisang je selalu makan... tak pernah lagi makan kek pisang cheese

    BalasPadam
  7. lama dah sy cari org yg amij orderr kek pisang cheese ni tp tu laa jauh jauh belaka. harga delivery dah sm mcm harga kek...teringinnnn nak rasa. lg 1 puteri ayu cheese. tu pun sama jg... x dpt2 smpi je sudah

    BalasPadam

tinggalkan komen anda kat sini. . InsyaAllah CikCappuccinoLatte akan sentiasa membalas kunjungan