WAJAH KITA TIDAK PERLUKAN 'SQUEKY CLEAN'


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera


Squeky clean,tips penjagaan muka,penjagaan kulit muka,kecantikkan,produk kecantikan ,vitamin untuk kecantikan ,petua kecantikkan, bahan mekuari,tips wajah gebu


WAJAH KITA TIDAK PERLUKAN 'SQUEKY CLEAN' |'Squeky Clean'  mungkin ada yang tertanya - tanya apa itu squeky clean ..pernah lihat iklan pencuci pinggan?Selepas pinggan bersih dicuci, model iklan akan menggosok jarinya di pinggan untuk membuktikan pinggan itu bersih sebersih-bersihnya.haa itu lah yang dimaksudkan squeky clean.

Keadaan pinggan yang bersih itu dipanggil "squeky clean" tapi Kulit wajah kita tidak begitu. Wajah tidak perlu jadi "squeky clean" selepas dibersihkan. Yang penting, perlu bersihkan kekotoran yang ada pada permukaan kulit sahaja.

Mencuci muka dengan terlampu akan menghilangkan kelembapan dan minyak semulajadi pada kulit yang amat penting untuk kesihatan kulit.Minyak berlebihan perlu dikawal. Namun minyak yang dihasilkan oleh kelenjar minyak di dalam kulit kita itu masih perlu untuk kesihatan kulit.Wajah perlu bersih. Bukan "squeky clean". Muka kita bukan pinggan dalam iklan.Ada jerawat kecil sedikit, tona kulit tidak sekata sedikit, kedut sedikit, selagi masih terkawal, itu normal. Kulit masih sihat.

Catat Ulasan

5 Ulasan

  1. "Muka kita bukan pinggan dalam iklan". Hehe. Betul sangat ni! Siqah setuju. Basuh muka berlebihan pun tak elok kan..

    BalasPadam
  2. ok la ni muka aida.
    skit jerawat. skit minyak :) hi hi hi...
    a good sharing ni, ccl.

    BalasPadam

tinggalkan komen anda kat sini. . InsyaAllah CikCappuccinoLatte akan sentiasa membalas kunjungan