SINOPSIS TELEFILEM "MALAM TAHLIL SUHAILA BALIK "


Assalamualaikum dan salam sejahtera


Telefilem astro citra, telefilem malam tahlil suhaila balik, sinopsis malam tahlil suhaila balik, pelakon telefilem malam tahlil suhaila balik


TELEFILEM ASTRO CITRA : MALAM TAHLIL SUHAILA BALIK  Diinspirasikan daripada kisah besar, saksikan nanti telefilem seram berjudul Malam Tahlil Suhaila Balik yang lakonan Hisyam Hamid dan Uqasha Senrose. Telefilem ini akan ditayangkan pada 12 October 2019 jam 9 malam di Astro Citra dan Citra HD. Arahan pengarah Rashid Sibir


PELAKON TELEFILEM "MALAM TAHLIL SUHAILA BALIK "


Hisyam Hamid, Uqasha Senrose, Wan Maimunah, Liza Abdullah, Zarynn Min dan ramai lagi


SINOPSIS TELEFILEM "MALAM TAHLIL SUHAILA BALIK"




Dalam pada menanggung perit kematian Suhaila, suaminya berdepan dengan masalah yang tak disangka-sangka apabila mayat isterinya kembali ke rumah pada salah satu malam tahlilnya.Sumpah keturunan  Yang tiada penghujung  menyebabkan arwah Suhaila  balik pada malam tahlilnya . 

Ada yang tengok ke telefilem Malam Tahlil Suhaila Balik tadi? Seram ke geram?

Diinspirasikan dari kisah sebenar yang berlaku pada tahun 90an di sebuah perkampungan kecil di Pahang. Tidak disebutkan di mana dan nama keluarga sebenar demi menjaga aib mereka. 

Cerita tentang sebuah keluarga yang ada sumpahan 7 keturunan, dilarang berkahwin dengan orang luar yang tiada ikatan keluarga. Namun pada tahun 90an yang dah moden, sumpahan itu tidak lagi dihirau. Suhailah yang bekerja di KL bertemu jodohnya dan mereka berkahwin. Takdirnya beliau meninggal awal. 

Tiba tiba pada malam tahlilnya, mayat Suhailah jatuh gedebam dari atas loteng rumah jatuh pas pas depan suaminya. Suaminya hendaklah memikul semula Suhailah ke kuburan dengan memikul belakang mayat di atas belakangnya. Mayat itu dikatakan ringan seperti kapas. 

Kendatipun.. bila dah jadi telefilem, pastinya ada olahan yang membuatkan ceritanya seram. Sama ada, wujud atau tidak hal hal mistik saat mayat dipikul ke kuburan, hanya Allah dan keluarga serta pihak produksi sahaja yang tahu...



SINOPSIS TELEFILEM "MALAM TAHLIL SUHAILA BALIK " SINOPSIS TELEFILEM "MALAM TAHLIL SUHAILA BALIK " Reviewed by ✿Cik Cappuccino Latte ✿ on 12:53:00 PG Rating: 5

12 ulasan:

  1. omai! macam menarik tapi tak berani tengok sorang takottt

    BalasPadam
  2. Ala terlepas tengok telefilem ni

    BalasPadam
  3. menarik sipnosis cerita ni..tengok esoklah jawabnya.

    BalasPadam
  4. cerita hantu memang ramai suka

    BalasPadam
  5. Bile cite ni nak ditayangkan lagi?teringin sgt tgk

    BalasPadam
  6. seram jugak ye. yg seram nye mayat isteri die jatuh pas depan suaminya kemudian dia hantar kekuburannn. erghhhh seram gaiiss. u shud watch dis.

    BalasPadam
  7. Layan dengan kawan opis.. hehehe.. layan sesorang memang tak lah..

    BalasPadam

tinggalkan komen anda kat sini. . InsyaAllah CikCappuccinoLatte akan sentiasa membalas kunjungan

Dikuasakan oleh Blogger.