Kuih Bakul Sempena CNY

Assalamualaikum dan salam sejahtera  


Kuih Bakul Sempena CNY Kuih Bakul atau TianGao/Ti bermaksud kuih manis , ramai yang dah tahu kan kuih ini adalah salah satu kuih tradisional yang dimakan pada musim Tahun Baru Cina . Kuih ni distim sehingga masak dan melekit tetapi semakin lama akan menjad semakin keras .

Setahun sekali baru boleh makan kuih bakul ni , kena tunggu musim perayaan Tahun Baru Cina , sebab musim ni la banyak yang mendapat sambutan . Kalau hari-hari biasa jenuh juga nak mencari . 

kuh bakul , kuih tradisional tahun baru cina , resepi kuih bakul

seperti setiap tahun , tahun lepas tak berkesempatan makan kuih bakul , tahun ni alhamdulillah CCL dapat masuk slot order kuih bakul , dapat juga merasa . kuih bakul yang CCL order ni memang dari air tangan orang Melayu kita yang buat sendiri . So tak ada risau sangat nak makan  . kuih bakul yang berharga rm18 berbaloi dengan saiz . agak sederhana besar juga . rasa pun sangat sedap tidak terlalu manis , so far boleh mkan . 


Catat Ulasan

8 Ulasan

  1. PH pernah order juga 2-3 tahun lepas, buat raso²... After that tak pernah repeat but I'm open to try lagi nx time :) Benda rare & seasonal macam ni seronok utk dicuba.

    BalasPadam
  2. Bestnya kuih bakul! Akak paling suka kuih keledek goreng yang tengah2 tu letak kuih bakul. Sedapppp!

    BalasPadam
  3. legend kuih ni tapi saya tak suka sebab manis kat deria saya

    BalasPadam
  4. belum pernah rasa kuih bakul ni

    BalasPadam
  5. tak pernah makan.. and first time tgk

    BalasPadam
  6. Pernah rasa time kanak kanak dulu je tp tak ingat rasanya macam mana. Teringin nak makan dan cuba tapi takut tak makan dan membazir pulak.

    BalasPadam
  7. pernah rasa ..kalau x silap la.. he he..

    BalasPadam
  8. Nak jugak cuba sendiri macam mana rasanya kuih bakul ni. 😄

    BalasPadam

tinggalkan komen anda kat sini. . InsyaAllah CikCappuccinoLatte akan sentiasa membalas kunjungan