Perlis Tak Ada Airport, Tapi Ada Flight

Assalamualaikum dan salam sejahtera 

Perlis Tak Ada Airport, Tapi Ada Flight Tak lama dah Perlis nak ada mercu tanda pelancongan baru. Lebih tepat lagi di Panggau, di belakang kedai Ahmad Grocer.
Satu jalan nak ke Kuala Perlis menghala ke Muzium Kota Kayang, kalau dari Kangar (Jalan Dato Ali). Tak pasti owner nak buat bisnes apa di dalamnya, samada sebagai kedai kopi atau homestay, atau lain-lain.

Tempat pelancongan perlis, perlis dah ada airport, makan dalam kapal terbang di perlis, airport perlis, airport panggau , jjcm perlis, ootdspot perlis

CCL doakan projek beliau berjaya dan mendapat apa yang dirancangkan. Cuma nak cadangkan, kalau boleh pihak MADA bekerjasama dengan tuan-tuan bendang di sekeliling tapak kapal terbang ni, supaya sawah mereka tu dibuat penanaman secara transplanting atau tanam cedung. Pakat-pakat bincang kot-kot boleh dapat peruntukan geran untuk kos tambahan tersebut, samada melalui Kerajaan Negeri, Tourism dsb. 

Tempat pelancongan perlis, perlis dah ada airport, makan dalam kapal terbang di perlis, airport perlis, airport panggau , jjcm perlis, ootdspot perlis

Bukan apa, bila dah jadi tumpuan pelancong nanti, mengikut pengalaman yang di Sekinchan, orang akan bergambar dari tepi sawah untuk mendapat view penuh kapal terbang tersebut. Takkanlah kita nak tengok gambar viral nanti, pelancong dok berdiri di tepi sawah padi yang penuh rumput sambau, sambil posing di atas batas bendang penuh rumput panjang, dengan padi angin dok meninjau?

Biar imej sekeliling tu kita sama² jaga, supaya Perlis kekal cantik di mata dan dalam kenangan para pengunjung. Bila bendang terjaga cantik, InsyaAllah hasil padi pun lagi baik.


Catat Ulasan

2 Ulasan

  1. Best la tu nanti kalau dah siap boleh la bergambar tepi kapal terbang tak bergerak. Hihi

    BalasPadam

tinggalkan komen anda kat sini. . InsyaAllah CikCappuccinoLatte akan sentiasa membalas kunjungan