CARA MUDAH CHECK-IN MYSEJAHTERA BERSAMA AHLI KELUARGA

 Assalamualaikum & salam sejahtera 


CARA MUDAH CHECK-IN MYSEJAHTERA BERSAMA AHLI KELUARGA Normal baru sekarang ni , Kalau pergi mana-mana kena check in apps MySejahtera. Tapi, kita check in sorang-sorang je. Macam mana nak masukkan sekali nama ibubapa & anak-anak kalau kita bawak sekali, Kang polis check, nama ibubapa , anak kita tak ada check in, haru laa tak pasal langgar SOP.


Macam ni caranya :


1.Pergi kat Apps MySejahtera. Kemudian pergi kat home MySejahtera. Kat atas ada 'More'. Click kat situ. 

Cara mudah check in apps mysejahtera bersama ahli keluarga



2.Nanti akan keluar macam dalam gambar kat bawah ni. Tekan kat Manage Dependents.



3.Then, akan keluar mcm dalam gambar ni. Add dependents kat bahagian bawah. Boleh letakkan sekali parents yang tak ada smartphone kalau kita selalu bawak parents kita keluar. Isi nama semua dengan relation.


4.Make sure nama semua betul. Then, bila nak check in guna apps MySejahtera, akan keluar i'm with... Click nama yg ada dengan kita. Kalau kita sorang-sorang je, terus tekan check in kat bawah. 


So, selamat dah check in nama ibubapa dan anak kita sekali or nama-nama lain dependents dengan kita. Takdelah langgar SOP dah kan? 😊

Catat Ulasan

3 Ulasan

  1. Owg baru tau caranya.. thankz utk info ni... kite tak rajin nak godek sendiri.. seb bek baca posting ni. hiks

    BalasPadam
  2. Alhamdulillah senang lah nanti untuk mereka yang dah ada anak if na bawa kemana mana pon boleh sbb dah ikot SOP.Parents yang bawah tanggungjawab kita pun tak semuanya pandai guna apps ni. A ggod thing la bila boleh setting gini

    BalasPadam
  3. senang.. means skali check in ja la utk semua kan?

    BalasPadam

tinggalkan komen anda kat sini. . InsyaAllah CikCappuccinoLatte akan sentiasa membalas kunjungan