8 JENIS PRODUK BIBIR YANG BERFUNGSI MEMBERI WARNA, KESAN DAN KEKEMASAN



Assalamualaikum dan salam sejahtera 




8 JENIS PRODUK BIBIR , TIPS KECANTIKAN , TIPS MEMILIH LIPSTIK , JENIS-JENIS LIPSTIK , PERBEZAAN LIPSTIK ,


8 JENIS PRODUK BIBIR YANG BERFUNGSI MEMBERI WARNA, KESAN DAN KEKEMASAN Produk bibir ni bukan gincu sahaja , ada juga yang lain di mana secara umumnya terdiri daripada 8 jenis . Ada yang berfungsi untuk memberi warna , kesan dan kekemasan tertentu kepada kulit , Ada yang lebih fungsi utamanya untuk melembapkan bibir . 



8 JENIS PRODUK BIBIR , TIPS KECANTIKAN , TIPS MEMILIH LIPSTIK , JENIS-JENIS LIPSTIK , PERBEZAAN LIPSTIK ,

1. LIP BALM

  • produk bibir yang diciptakan untuk merawat bibir 
  • berfungsi mejaga kelembapan bibir
  • mengandungi viramin E dan SPF
  • tak meninggalkan warna di bibir


8 JENIS PRODUK BIBIR , TIPS KECANTIKAN , TIPS MEMILIH LIPSTIK , JENIS-JENIS LIPSTIK , PERBEZAAN LIPSTIK ,

2. LIP BUTTER
  • produk bibir yang juga digunakan untuk merawat bibir
  • mengandungi lebih banyak kandungan minyak berbanding lip balm
  • sesuai untuk bibir pecah dan kering


8 JENIS PRODUK BIBIR , TIPS KECANTIKAN , TIPS MEMILIH LIPSTIK , JENIS-JENIS LIPSTIK , PERBEZAAN LIPSTIK ,

3. LIP CRAYON 
  • memberikan kesan warna bibir lebih natural dan semulajadi
  • melembap seperti li balm namun lebih berpigmen dengan warna yang tak melekit dan mengering 

8 JENIS PRODUK BIBIR , TIPS KECANTIKAN , TIPS MEMILIH LIPSTIK , JENIS-JENIS LIPSTIK , PERBEZAAN LIPSTIK ,

4.LIP CREAM 
  • produk bibir ni lebih bertujuan memberikan warna kepada bibir 
  • lip cream lebih berkrim berbanding lip stick
  • memberikan kesan semi matte @ matte 


8 JENIS PRODUK BIBIR , TIPS KECANTIKAN , TIPS MEMILIH LIPSTIK , JENIS-JENIS LIPSTIK , PERBEZAAN LIPSTIK ,

5.LIP LINER 
  • digunakan untuk menbingkaikan bibir sebelum meletakkan produk bibir yang lain 
  • dapat menjaga warna di bibir agar tak mudah tanggal 


8 JENIS PRODUK BIBIR , TIPS KECANTIKAN , TIPS MEMILIH LIPSTIK , JENIS-JENIS LIPSTIK , PERBEZAAN LIPSTIK ,

6. LIP STAIN
  • untuk kesan warna yang tak melekat di bibir dan tak kelihatan terlalu dramatik @ terang
  • warna lip stain tahan lebih lama berbanding gincu dengan tekstur krim dan berkilat 

8 JENIS PRODUK BIBIR , TIPS KECANTIKAN , TIPS MEMILIH LIPSTIK , JENIS-JENIS LIPSTIK , PERBEZAAN LIPSTIK ,

7.LIP STICK 
  • bersifat padat , tebal di bibir dan kurang minyak 
  • produk bibir yang paling biasa dan mudah didapati 
  • mempunyai pelbagai kesan seperti matte , satin @ gloss 

8 JENIS PRODUK BIBIR , TIPS KECANTIKAN , TIPS MEMILIH LIPSTIK , JENIS-JENIS LIPSTIK , PERBEZAAN LIPSTIK ,

8. LIP TINT 
  • memberikan kesan warna yang nipis dan kelihatan semulajadi
  • lebih cair , lebih mudah kering di bibir kerana mengandungi air , gel dan alkohol 
  • tak mengandungi lilin (wax) dan minyak 



8 JENIS PRODUK BIBIR YANG BERFUNGSI MEMBERI WARNA, KESAN DAN KEKEMASAN 8 JENIS PRODUK  BIBIR YANG BERFUNGSI MEMBERI WARNA, KESAN DAN KEKEMASAN Reviewed by ✿Cik Cappuccino Latte ✿ on 10:17:00 PTG Rating: 5

26 ulasan:

  1. Banyak jenis saya sendiri pun kurang faham. :(

    BalasPadam
  2. miera suka pakai lip tint dulu sebelum pakai lipstick. Untuk warna kekal lama.. hehe. Tapi paling best pakai lip cream la. Warna matte tu, cantik..hehe

    BalasPadam
  3. lip tint pernah pkai best sgt...

    BalasPadam
  4. good sharing sis..cikyan pakai main ikut suka je..hahahaha

    BalasPadam
  5. Saya selalu guna lip balm dengan lip stick.. anyway, thanks for sharing CCL..

    BalasPadam
  6. Banyak jenis rupanya, yg lip Cream jarang nampak.

    BalasPadam
  7. Eh, silap pula lip butter yg jarang nampak

    BalasPadam
  8. Wawa suka pakai lip cream & lip liner... Hehee... Lipbalm gntikn vaseline utk kulit bibir merekah

    BalasPadam
  9. Lip balm mmg biasa jgk zaza guna.. Lip tint pernah try beberapa kali je.. Tp mmg cntik.. Biasa nak kluar gi kedai2 sapu lip balm atau lip tint je mudah hehe

    BalasPadam
  10. Lip butter dengan lip tint paling emi tak suka pakai, haha. Sejak dulu lagi memang tak suka. Lip balm pun nowadays emi tak pakai dah. Emi gantikan dengan vaseline tu. Lebih berkesan untuk bibir emi yg jenis cepat kering ni.

    BalasPadam
  11. wah.. banyak jenis rupanya kosmetik untuk cantikkan bibir ni yea.. huhuhu. TB tak tahu rupanya banyak jenis2nya macam ni.. selama ni tahu lipstick dan lip balm serta lip crayon je yang TB pernah guna

    BalasPadam
  12. Lip Stain ni pertama kali tau...tak perasan pulak yg mana...yg lain biasa guna, biasa dgr.

    BalasPadam
  13. wow menarik sis..tq atas perkongsian sis

    BalasPadam
  14. Lip crayon tak pernah try..Lip tint best guna sebab air.Rasa sejuk je..

    BalasPadam
  15. lip tint tu femes betul sekarang. botol plak comel2

    BalasPadam
  16. terime kasih share maklumat ni CCL :) saya selalunya gune lip balm je.

    BalasPadam
  17. tak pernah lagi jumpa lip stain

    BalasPadam
  18. Gud sharing! Ciktie hanya tau lip balm, lipstick je hehe

    BalasPadam
  19. Fatin suka sangat kalau liptint. Tahan lama sikit even makan and minum.

    BalasPadam
  20. Selama hari ni ingatkan ada lip balm dengan lip stick ja...

    BalasPadam
  21. Good info, banyak lagi yang saya tak tau ni

    BalasPadam
  22. Pergh!! Banyak jenis rupanya ye.. nice sharing..

    BalasPadam
  23. selalu pakai lip balm je sebab bibir selalu kering.

    BalasPadam
  24. suka jenis crayon dan pencil sebab senang sumbat dalam pouch. dia panjang2 tak gemok.. dalam banyak2 CT rasa liptint paling tak sesuai dengan CT.. tak reti pakai sebenarnya hehe..

    BalasPadam
  25. bestnyer semuaa.yaya guna LIP TINT je..heee =D
    tu yg mura =(

    BalasPadam
  26. ada banyak rupnya.. hee. bnyk yg busyra belum penah try.. sbb kekadang tak sesuai dgn bibir.

    BalasPadam

tinggalkan komen anda kat sini. . InsyaAllah CikCappuccinoLatte akan sentiasa membalas kunjungan

Dikuasakan oleh Blogger.