Isnin, 8 Februari 2016

RESEPI KARIPAP ROTI GARDENIA



Resepi karipap roti gardenia,cara mudah buat karipap,karipap inti telur,karipap roti,blog lyana rohazi




RESEPI KARIPAP ROTI GARDENIA -  selalunya ramai yang buat karipap menggunakan tepung . .kadang-kadang amat leceh nak jadikan doh tepung perlukan sukatan yang betul . .kalau sukatan tak betul paham-paham la apa yang akan jadi pada karipap tue ..


sini ..cikyana nak kongsi dengan uolls semua ..nak buat karipap bukan saja boleyh gunakan tepung ..tapi dengan menggunakan roti gardenia pown dah menjadi karipap ..

Bahan-bahan
□roti gardenia
□bawang besar
□telur
□serbuk lada
□garam

Cara membuat


Resepi karipap roti gardenia,cara mudah buat karipap,karipap inti telur,karipap roti,blog lyana rohazi
bahan untuk membuat inti . .3 @4 biji telur .masukkan seulas bawang besar . .masukkan lada ikut citarasa .kalau suka pedas boleh lebihkan lada . .sedikit garam secukup rasa ..gaulkan dalam kuali atas api yang sederhana.caranya macam mengoreng telur hancur


Resepi karipap roti gardenia,cara mudah buat karipap,karipap inti telur,karipap roti,blog lyana rohazi
leperkan roti gardenia supaya bila uolls goreng nanti xda la roti trsebut serap minyak..


Resepi karipap roti gardenia,cara mudah buat karipap,karipap inti telur,karipap roti,blog lyana rohazi
roti yang sudah dileperkan ... letakkan inti pada tengah2 roti ..penambah bahan sos cili sebab suka makan pedas.bergantung pada uolls


Resepi karipap roti gardenia,cara mudah buat karipap,karipap inti telur,karipap roti,blog lyana rohazi
bentukkan karipap tersebut.uolls boleyh menggunakan acuan karipap yang sedia ada jual di kedai ..


Resepi karipap roti gardenia,cara mudah buat karipap,karipap inti telur,karipap roti,blog lyana rohazi
goreng sehingga roti yang dileperkan tadi menjadi kekuningan ..jangan terlalu lama ..dah siap..bleyh isi dalam perut .. 

Selamat mencuba uolls



P/s : pastikan roti dileperkan senipisnya.takut bila goreng nanti serap minyak & pastikan minyak betul-betul panas sebelum goreng karipap roti .











7 ulasan:

  1. Mudah sangat niii.. Boleh cuba try test ni... Kat bilik pun senang nak buat ni

    BalasPadam
  2. macan senang je.. nak cuba la!

    BalasPadam
  3. Waaa mmg nmpk mcm karipap sungguh :)

    BalasPadam
  4. senang nya nak buat.. tapi kerajinan tu kena ada dulu baru boleh buat.. hehehe

    BalasPadam
  5. sedap plak nmpk.. terliur dh ni.. nk kena buat nmpknya :D

    BalasPadam
  6. penah juga cuba buat karipap dengan roti ni..lenyek-lenyek roti

    BalasPadam

tinggalkan komen anda kat sini. . InsyaAllah CikCappuccinoLatte akan sentiasa membalas kunjungan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NEWS !