Isnin, 2 Jun 2014

KAHWIN...



KAHWIN HANTARAN MURAH
 ☞ Ish! Murahnya hantaran dia.
 ni mesti bakal menantu dia sengkek ni! 


 KAHWIN HANTARAN MAHAL 
 ☞ Ish! Mahalnya? Nak jual ke anak apa?!
 Mesti nak menunjuk hantaran anak dia mahal.


 KAHWIN UMUR MUDA
 ☞ Ish! Muda-muda dah kahwin, ni mesti ade buat benda tak baik ni.
 Ntah-ntah dah ada isi kot!


 KAHWIN DI LEWAT USIA
 ☞ Ish! Dah tua baru nak kawen.
 tu la muda-muda tak nak kawen, org da beranak-pinak dia br nak kawen.
 Kesian, tak laku kot! 


 KAHWIN MAJLIS KECIL
 ☞ Ish! Ni majlis kahwin ke ape?
 Kedekutnya, makanan pun ntah pape bukan selalu, 
buatlah besar sikit!


 KAHWIN MAJLIS BESAR
 ☞ Ish! Besarnye majlis.
 Kalah anak DATUK. Nak berlagaklah tu,
 macam anak die je nak kawen kat dunia ni! 



 BERSANGKA BAIKLAH,
 JANGAN DENGAR KATA ORANG, 
DENGAR KATA ALLAH.
HIDUP INSYAALLAH BAHAGIA. 
NAK KAHWIN TAK SUSAH TAPI MEREKA
 DAN KITA YANG BUAT SUSAH.  

1 ulasan:

  1. betul tu..org kita terlalu dengar kata orang lain..dan terlalu suka mengata orang lain..ada saja yang tak kena

    BalasPadam

tinggalkan komen anda kat sini. . InsyaAllah CikCappuccinoLatte akan sentiasa membalas kunjungan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NEWS !