Jumaat, 11 April 2014

SAHABAT MENJADI PENGKHIANAT


SAHABAT MENJADI PENGKHIANAT

sahabat jadi pengkhianat . . korang pown pernah dengar kan ..apa yang nak dibuat kawan baik yang kita ada tikam belakang kita sendiri tanpa disedari . .sanggup jadi pengkhianat ..

depan kita segala-galanya baik,manis...tapi dibelakang kita dialah gunting dalam lipatan . . semua rahsia & amanah yg kita share dengan dia habis dijaja kt orang lain.. orang kalau dalam hatinya berasa iri hati macam nieyh laa berlaku,,sanggup tikam belakang kawan sendiri . . at least kalau rasa tidak puas hati macam mana pown kat seseorang jangan lah sampai memburukkan kawan-kawan lain. . jangan tuduh kawan-kawan dengan perkara-perkara yang dia tidak buat. . 


SAHABAT MENJADI PENGKHIANAT

tergamakkan buat kat kawan-kawan macam tue . . sebelum buat fikir lah panjang . . fikir biar matang cikit...kawan mana yang x geram ,,yang tak marah bila dapat tahu berita yang kurang menyenangkan bagi dirinya..tambah-tambah lagi bila berita tue sama sekali tidak betul ..alahai ..sedih bila difikirkan balik..

tipu saja kalau rasa tidak marah . . minta maaf semua orang buleyh buat. . memaafkan boleyh tapi kalau nak lupakan perangai someone yg buat pada kawan-kawan amat tidak buleyh sama sekali ..serik beb . .  ..memaafkan tetapi sukar melupakn . . itu pepatah  yang sesuai untuk sahabat yang bergelar kawan tikam belakang..

sukar nak lupakan apa yg dia buat ..bukan bermaksud berdendam . . jauh sekali . . tapi nak ambil langkah berhati-hati..takut pisang berbuah dua kali . . sekali terkena sudah cukup sebagai pengajaran..peringatan supaya x berlaku lagi..so far berwaspadalah  bila kita bercakap.. kerana kita tidak sedar ada org lain yang akan buka aib kita


6 ulasan:

  1. Takpe yana. Biarkan shja org spt tu. Biar yg Maha Adil menentukan. Be strong girl!!

    BalasPadam
  2. yaya dah lalui mcm yana lalui :) memg susah nak lupakan apa yg dia bt . jgn serabut kan otak kita fikir pasal diaa . ignore that person .. sabar k :)

    BalasPadam
  3. @Dina Ibrahim yeah . .apa yg kita buat & apa yg dia buat Allah swt boleyh nmpak . .

    BalasPadam
  4. @Lieya Yaya :) tue laa yaya memang susa nak lupa apa yg dia buat..tmbh2 lgi tiap2 tgk muka dya

    BalasPadam

tinggalkan komen anda kat sini. . InsyaAllah CikCappuccinoLatte akan sentiasa membalas kunjungan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...