Cara Mohon Perumahan Penjawat Awam 1Malaysia


Cara Mohon Perumahan Penjawat Awam 1Malaysia (PPA1M) | Berita baik buat semua kakitangan awam di Malaysia dimana anda kini mampu memiliki rumah di kawasan bandar dengaa program PPA1M.

Program Perumahan Penjawat Awam 1Malaysia (PPA1M) | www.ppj.gov.my ini adalah satu usaha yang telah diambil oleh Kerajaan sedia ada bagi membantu penjawat awam memiliki kediaman yang mampu dimiliki dan berkualiti.

Pemilihan pembeli adalah melalui kaedah cabutan secara undian bagi mereka yang melepasi syarat-syarat kelayakan sebagaimana yang dilakukan melalui PR1MA. Pembeli juga dikenakan moratorium yakni tidak dibenarkan untuk memindah milik atau menjual rumah yang dibeli dalam tempoh sepuluh tahun tanpa kebenaran kerajaan.

Baca Juga : Cara Memohon Skim Rumah Pertama

PPA1M diletakkan di bawah Perbadanan Putrajaya yang dipertanggungjawabkan untuk membangunkan 5,097 unit rumah manakala 5,239 lagi di bawah tanggungjawab Putrajaya Holdings. Bagi urusan merancang, membina, menjual, memilih pembeli dan menyelenggara rumah, ia akan diselaraskan oleh Perbadanan Putrajaya.

Syarat Kelayakan Permohonan Perumahan Penjawat Awam 1Malaysia (PPA1M)
  • Warganegara Malaysia
  • Keutamaan kepada pendapatan isi rumah bulanan tidak melebihi RM8,000
  • Terbuka kepada Anggota Perkhidmatan Awam dan Badan-Badan Berkanun Persekutuan
  • Keutamaan diberikan kepada pekhidmat yang bekerja di Putrajaya
  • Tidak diisytiharkan muflis 

Ciri-ciri Perumahan Penjawat Awam 1Malaysia (PPA1M)

Perumahan Penjawat Awam 1Malaysia (PPA1M), Cara mohon Perumahan Penjawat Awam 1Malaysia (PPA1M), Borang online Perumahan Penjawat Awam 1Malaysia (PPA1M), PPA1M, syarat kelayakan Perumahan Penjawat Awam 1Malaysia (PPA1M), duit pendahuluan Perumahan Penjawat Awam 1Malaysia (PPA1M),ciri rumah Perumahan Penjawat Awam 1Malaysia (PPA1M)



Bagi mereka yang layak memohon boleh lah klik pautan borang PPA1M  seperti dibawah.


&


Tarikh tutup adalah pada 9 Mei 2013 bagi Fasa Pertama. Untuk maklumat lanjut boleh layari laman web Perbadanan Putrajaya atau melalui talian 1MOCC di 03-8000-8000



Sumber -

Catat Ulasan

1 Ulasan

tinggalkan komen anda kat sini. . InsyaAllah CikCappuccinoLatte akan sentiasa membalas kunjungan