Hari Kopi Sedunia

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Hari kopi sedunia, selamat hari kopi sedunia , coffee lovers


Hari Kopi Sedunia Hari ni, 1 Oktober, kita sambut Hari Kopi Sedunia! Kopi hanyalah kopi, sama macam teh, sama macam yang lainnya bagi orang tertentu. Dan kopi adalah 1001 rasa bagi orang  yang menggemarinya. Ada orang minum kopi untuk menghilangkan dahaga. Ada orang minum kopi sebab suka-suka. Ada juga orang minum kopi sebab tiada apa-apa.

Kopi hanya kopi. Penggemar kopi kata kopi ada seni. Eh, yaka? Soal orang yang sebaliknya pula. Siapa kopi, andalah yang tentukannya. Tak kira apa jenis kopi yang jadi kegemaran korang. Kopi O, latte, atau espresso, hari ini adalah masa terbaik untuk nikmati secawan kopi panas. Dari kedai kopi kampung sampai ke kafe hipster, kopi menyatukan kita semua. 


Kopi, ibarat kehidupan seharian – pahit pada awalnya, namun kita teguk dengan tenang, perlahan-lahan hingga ke akhirnya. Setiap hirupan membawa kita kepada pelajaran baru – menghargai keindahan di sebalik setiap kepahitan.


Namun, manisnya kopi kerana gula kadang-kadang merosakkan rasa asli kopi, sepertimana dalam hidup, kemanisan berlebihan boleh membuat kita lupa akan kepahitan dan susah payah. Kopi di pagi hari menyegarkan, di siang hari mendebarkan, dan di malam hari mungkin menggusarkan. 


Begitulah kehidupan – penuh dengan perubahan dan emosi yang tak terduga, namun tetap kita jalani, kerana di sebalik setiap kepahitan, tersimpan kemanisan yang kita nantikan.Begitulah kehidupan.


Hari kopi sedunia, selamat hari kopi sedunia , coffee lovers

Sempena Hari Kopi Sedunia , pilihan kopi CCL untuk hari ni adalah Kopi Saigon .. u guyss coffee lovers apa pikihan kopi uguys untuk hari ni ya ?? 

Selamat Hari Kopi Sedunia 



Catat Ulasan

0 Ulasan