Mood Melipat Dua Bakul Timbunan Kain

Assalamualaikum dan salam sejahtera 


Melipat kain , bakul kain, timbunan kain, cara melipat baju

Part basuh baju lajuuuu . Part sidai baju pun lajuu . Part kutip yang dah kering di ampaian pun laju juga ..tapi part melipat baju ni part yang paling penyegan .. ehh bukak aib sendiri ? Eh tak ..kadang-kadang nak kena kongsi jugak aktiviti yang kita malas buat, kang CCL asyik kongsi aktiviti yang rajin jerrr akan ada ’anonymous’ yang akan tinggalkan komen .. ehhh kau lahh yang terpaling rajin , kalau lah terpaling rajin dalam semua benda ..  mungkin di posting entri ini pun si anonymous akan komen 'eh nak lipat baju pun nak cerita satu dunia' ... 

Ehh ini blog CCL ,biar laa CCL nak tulis apa pun, CCL bukan tulis pasal orang, bukan tulis benda yang bukan-bukan mengata orang itu dan orang ini ..

Ehh terbebel pulak..sorry korang !

Nak melipat kain baju ni perlukan mood kerajinan ..macam CCL kadang-kadang selepas ambil baju kering diambil ampaian terus lipat, kadang-kadang dilonggok baju ni dalam bakul kain ..bila dah berlonggok dalam bakul ni makin hari makin bertimbun melimpah dari bakul .nak tak nak kena laa melipat juga timbunan baju-baju ni .

Melipat kain , bakul kain, timbunan kain, cara melipat baju

Akhirnya selesai juga melipat dua bakul timbunan kain ni ..bukak drama Dedaun Hijau si Redza Rosli berlakon tu, sambil tarik helaian baju untuk dilipat hahh sekejap jer dua bakul ni habis .. rasa tenang tengok bakul kain tu kosong .. lepas lipat ni kena susun-susun dalam almari pakaian ..

Tapi selepas dua ke tiga hari bakul kain ni tak kosong, kembali terisi dengan baju-baju bersih lagi .. 

Begitulah.. kena ulang semula 



Catat Ulasan

9 Ulasan

  1. Kena cari pakaian pakai buanglah
    Tak payah melipat

    BalasPadam
  2. eh sibuk je lah si anon tu..blog kita, suka hati kita lah kan..

    akak part dari basuh baju, sidai baju sampai lah melipat paksa jugak diri rajin..sbb tak suka tgk kain baju berlonggok..

    BalasPadam
  3. Setuju, nak lipat baju ni kena ada mood baru jalannnnn hihi... Paling best lipat baju sorang², sambil tengok TV , heaven! Haha

    BalasPadam
  4. bila kain dh bertimbun , mmg bertabahla nk melipat tu

    BalasPadam
  5. part ni la malas sikit haha
    tp kena lipat jgk

    BalasPadam
  6. Itu tipe dengki iri hati memang kak😄. Blog orang lain pun sibuk dia. Apalagi pake anonim, macam coward sangat.

    Yg namanya cuci baju, dan ironing memang saya pun tak suka. Tapi bersyukur karena saya ada asisten yang memang tugas utamanya mencuci baju, ironing dan bersih rumah. Jadi terbantu sangat dengan kerja dia.

    Dan rajin pulak, krn mencuci dan ironing tiap hari. Kalo dia cuti lebaran, saya pula taro baju di laundry dekat rumah. Sekali hantar sekalian dengan ironing. Krn memang tak sukaaa sangat dengan pekerjaan ini. Susah rapi 🤣🤣

    BalasPadam
  7. sama la... MA pun, memang slow la sgt bab melipat ni

    BalasPadam
  8. Tak suka hadap lipat baju 😆

    BalasPadam

tinggalkan komen anda kat sini. . InsyaAllah CikCappuccinoLatte akan sentiasa membalas kunjungan