POPIA PISANG COKLAT RANGUP SEMUDAH 3 BAHAN


Assalamualaikum dan salam sejahtera 

POPIA PISANG COKLAT RANGUP SEMUDAH 3 BAHAN  Hari ni CCL nak share dengan korang satu resepi yang sememangnya mudah dan sangat sedap . Boleh dijadikan juadah untuk berbuka, menu sarapan pagi mahupun menu petang hari . 

Pernah makan popia dalamnya berintikan pisang dan coklat ? Hah jarangkan orang jual digerai-gerai . Kalau teringin nak makan , bahan serta cara penyediaannya cukup ringkas . 


RESEPI , RESEPI MUDAH, POPIA, POPIA PISANG, POPIA PISANG COKLAT, POPIA PISANG C9KLAT RANGUP, POPIA PISANG SALUT COKLAT, POPIA PISANG NUTELLA,


BAHAN-BAHAN POPIA PISANG COKLAT RANGUP 

  1. Kulit popia
  2. Pisang
  3. Nuttela / coklat bar cadbury
  4. Minyak


CARA PENYEDIAAN POPIA PISANG COKLAT RANGUP 

RESEPI , RESEPI MUDAH, POPIA, POPIA PISANG, POPIA PISANG COKLAT, POPIA PISANG C9KLAT RANGUP, POPIA PISANG SALUT COKLAT, POPIA PISANG NUTELLA,


1. Sediakan beberapa keping kulit popia.CCL  gunakan dua keping kulit popia dalam setiap gulungan . 

2. Sapukan nutella atas permukaan kulit popia dan letakkan pisang yang telah dipotong .

3. Nak lagi sedap korang boleh letakkan coklat bar cadbury, nanti bila dh siap goreng  coklat bar tersebut akan cair dalam mulut timr korang makan . 

4. Gulungkan popia dan gamkan hujungnya bersama bancuhan tepung jagung supaya kulit popia betul-betul melekat . 

5. Biarkan sebentar dalam beberapa minit, barulah digoreng dalam minyak yang penuh dan api yang sederhana . Goreng balik-balikkan dan siap dihidang .


POPIA PISANG COKLAT RANGUP SEMUDAH 3 BAHAN POPIA PISANG COKLAT RANGUP SEMUDAH 3 BAHAN Reviewed by ✿Cik Cappuccino Latte ✿ on 9:05:00 PG Rating: 5

19 ulasan:

  1. look nice, boleh try nanti

    BalasPadam
  2. popia ni banyak sungguh variasi kegunaannya. sedap2 pulak tu. hehe

    BalasPadam
  3. sedapnye.. done follow here back ;)

    BalasPadam
  4. lahhhhhhhhh.. senang nya !! hee~ nak try lah untuk juadah pagi raya sok !!

    BalasPadam
  5. sedap ni..boleh tiru resepi pisang ni ke...
    selamat hari raya..

    BalasPadam
  6. nampak sedapgoreng pisang tu...boleh pinjam resepi...nak cuba masak

    BalasPadam
  7. aduh. sedap nyer CCL.
    nutella ada stok kat rumah ni.
    kulit popia pun ada.

    BalasPadam
  8. Yum!!!!!! This poppia pisang chocolate sounds yummy. Sounds good for tea time snack too. Thank you for sharing this recipe.

    BalasPadam
  9. Popia pisang coklat ada tgk org share aritu.. Mudah je ni.. Bole try nanti

    BalasPadam
  10. Nampak sedap dan lain dari yg lain ni... selalu makan popiah pedas ni cokelat meati sedap... nak cuba la

    BalasPadam
  11. resepi semudah abc ni... Menarik utk dicuba. Pastu gabungan cokelat pisang plak memang sedap haaa.

    BalasPadam
  12. Sedapnya. Nanti nak try jugaklah popia pisang coklat ni. Kulit popia dah ada. Tinggal nak cari pisang dan coklat je. Boleh buat minum petang.

    BalasPadam
  13. popia pisang coklat menarik ni..nampak sedap..bahan-bahan pun 3 je.Mudah nak buat.boleh la buat nanti

    BalasPadam
  14. wah menarik nya resipi ni. boleh la cuba nanti. tengok mudah je ni.

    BalasPadam
  15. done follow.. nice blog.. follow me back http://acuyuhan.blogspot.com/

    BalasPadam
  16. Wah first time tengok popia pisang coklat

    BalasPadam
  17. senang di buat dan disediakan, ringkas je. Boleh try ni sebab nampak sedap

    BalasPadam
  18. macam sedap je. Tak pernah makan macam ni. boleh lah cuba buat minum petang ke kan.

    BalasPadam

tinggalkan komen anda kat sini. . InsyaAllah CikCappuccinoLatte akan sentiasa membalas kunjungan

Dikuasakan oleh Blogger.