FILEM " PIHU " ADAPTASI DARI KISAH BENAR YANG BERLAKU DI APARTMENT DI NEW YORK TAHUN 2017


Assalamualaikum dan salam sejahtera 




FILEM , FILEM PIHU, SINOPSIS FILEM PIHU, PIHU, PIHU ADAPTASI DARI KISAH BENAR, HINDUSTAN, FILEM HINDUSTAN, FULL MOVIE PIHU


FILEM " PIHU " ADAPTASI DARI KISAH BENAR YANG BERLAKU DI APARTMENT DI NEW YORK TAHUN 2017 Filem PIHU diangkat dari kisah nyata yang terjadi di apartemen di New York tahun 2017 di mana seorang anak bernama Pihu yang terkurung di apartemen selama 3 hari untuk bertahan hidup. Pihu (Myra Vishwakarma) merupakan anak berusia dua tahun dan orang tuanya bernama Puja (Prema Sharma) dan Gaurav (Rahul Bagga) memberikan pesta untuk Pilu. Di malam hari, Usai Pihu pergi untuk tidur, Orang tua Pihu mengalami konfrontasi besar.



FILEM , FILEM PIHU, SINOPSIS FILEM PIHU, PIHU, PIHU ADAPTASI DARI KISAH BENAR, HINDUSTAN, FILEM HINDUSTAN, FULL MOVIE PIHU

Mereka sering mengalami banyak perkelahian seperti hal itu di masa lalu. Keesokan hari, Gaurav berangkat menuju kota Kolkata untuk melakukan keperluan kerja pagi. Sebab dia tidak mampu menanggung trauma masalah dalam pernikahan dirinya, Puja mengkonsumsi pil dan dia mengakhiri hidup dirinya sendiri. Pihu terbangun di samping di tubuh Puja yang tidak bernyawa. Akan tetapi Pihu tidak mampu memahami bahwa Ibunya sudah tidak ada lagi. Pihu berusaha untuk dapat membangunkan Puja akan tetapi tidak berhasil. Sementara itu Gaurav menghubungi Puja untuk dapat memarahinya sebab tidak mengemasi tasnya dan juga memberitahukan bahwa dia lupa untuk mematikan setrika.



Akan tetapi Pihu menjawab telepon dan oleh karena usianya yang masih muda, Pihu tidak mampu memberi tahu ayahnya mengenai kondisi ibunya kini. Pihu juga merasa lapar dan pergi menuju dapur untuk dapat minum susu dan makanan ringan. Akan tetapi dia membuat kekacauan pada saat dia berusaha memanfaatkan kompor gas, oven microwave dan juga kulkas. Pihu juga secara tidak sengaja mengaktifkan geyser. Apa yang terjadi berikutnya menjadi inti film....apa yang terjadi beikutnya selamat saksikan filmnya lengkap....

Ada pesan moral dalam film ini untuk para orang tua, harap hadapi masalah rumah tangga dengan bijak dan baik jangan sampai ambil jalan pintas karena menjadi korban pertama adalah anak2.




Apa yang membuatkan cerita ni sangat menarik dan buat meremang bulu roma orang ialah bila Pihu try to do everything on her own. Since mak dia tak bangun-bangun dia buat semua sendiri without knowing benda tu sebenarnya bahaya. Apa yang kita boleh expect daripada budak dua tahun? 

CCL share beberapa benda bahaya yang berlaku .Umur baru 2 tahun. apa je la dia nak buat selain main kan? dia duduk ni dekat rumah 2 tingkat tau. nak turun ke tingkat bawah pun 1 step 1 step ajer langkah nya. Dia kejut-kejut mak dia (Pooja) tapi mak dia tak bangun.


  • Pihu pernah panjat penghadang dekat balkoni sebab patung dia terjatuh
  • pernah masuk dalam peti ais dan pintu peti ais ditutup rapat dari dalam.fuhh ! Tume ni memang berdebar
  • iron terbuka.. Salah satu baba paling mendebarkan apabila Pihu memegang tapak iron yang sedang panas berasap.Dia dikelilingi dengan surrounding yang boleh membahayakan diri dia sendiri.
  • Pergi ke dapur, tengok paip sinki tak tutup air. dia da cuba panjat tapi tak sampai nak tutup.
  • perut lapar. nampak ada capati. nak makan tapi kena panaskan dlu. isi dalam oven. main tekan je tau-tau rentung capati tu. next option yg pihu ada, bakar atas dapur. dia pulas semua tombol dapur tu. empat2 nyala. dia tepek je capati tu atas dapur. terbakar. rentung juga. api tak padam ye. biar gitu je.
  • Haus pulak nak minum susu, tengok ada botol tu warna putih air dia. dia ingt susu. dia tuang  botol berisi sabun tu dalam botol susu dia. naseb baik botol tu tumpah. Tak jadi dia minum.
  • Makan ubat-ubat yang jatuh ke lantai, Pihu ingatkan coklat yang pahit tapi masih jugak masukkan ke dalam mulut.


Pihu cuma anggap mak dia tidur je. banyak kali dia kejut tapi tak bangun. Pooja sebenarnya depressed dengan keluarga dia sendiri dan sikap suami dia. dekat cermin solek dia, dia tulis guna lipstik "Gaurav aku bergaduh dengan keluarga aku demi berkahwin dengan kau, namun apa yang kudapat. kau kata akan pulang saat kumati"

Apa saja yang Pihu buat dalam movie ni memang sangat-sangat tak menyenangkan sebab berbahaya. budak umur 2 tahun. apa dia tahu sangat.

Catat Ulasan

8 Ulasan

  1. X dpt bayangkan mcmana la budak sekecik ini buleh survive.

    BalasPadam
  2. seram dengar jalan cerita ni.. nak tau kesudahan mcm mn

    BalasPadam
  3. dah pernah tengok gak cite ni masa baru keluar kat netflix..adoiiii stress tengok!!!

    nasib baik la endingnya pihu selamat...huhuhuu

    BalasPadam
  4. Assalamualaikum. Hi CikCappiccinoLatte! Saya tinggalkan jejak kat sini :)

    BalasPadam
  5. Hai,jemput dengr lgu bru saya!

    https://nasuha-itsmyessay.blogspot.com/2020/04/lagu-kedua-cuya-ada-background-music.html

    BalasPadam
  6. Tak sanggup nak habiskan cerita ni...

    BalasPadam
  7. okay nak tengok lah nanti. tq share

    BalasPadam
  8. betul..akak dah tengok citer ni..memang mendebarkan tengok setiap tindakan pihu yang buat semuanya sendiri. dan semua tindakan dia berbahaya..tapi apa yg budak 2 tahun tahu,kan.bahaya ke tidak. pada dia nak makan, main...

    BalasPadam

tinggalkan komen anda kat sini. . InsyaAllah CikCappuccinoLatte akan sentiasa membalas kunjungan