RESEPI : BUBUR JAGUNG MANIS



Assalamualaikum dan salam sejahtera 

RESEPI : BUBUR JAGUNG MANIS



BUBUR JAGUNG MANIS , RESEPI BUBUR JAGUNG MANIS , BUBUR JAGUNG


Bahan-bahan membuat Bubur Jagung Manis 
  • 2 tongkol jagung (ambil jagung sahaja)
  • 400 ml santan
  • 1 sudu besar tepung kastard
  • 250 gm gula pasir
  • Garam secukup rasa
  • Air secukupnya
  • Sago biji secukupnya



Cara memasak Bubur Jagung Manis 
  1. Rebus jagung sehingga empuk.
  2. Kemudian masukkan gula, santan, garam dan tepung kastard. Masak sehingga mendidih.
  3. Tambahkan sago biji yg telah dicuci ke dalam bubur jagung. Biar seketika sehingga sago lembut.
  4. Siap untuk dihidangkan.

RESEPI : BUBUR JAGUNG MANIS RESEPI  : BUBUR JAGUNG MANIS Reviewed by ✿Cik Cappuccino Latte ✿ on 10:37:00 PTG Rating: 5

11 ulasan:

  1. Sedapnya. Makan time hujan. Pergh!!! Nanti boleh try.

    BalasPadam
  2. Bestnya..lama dah cheq tak makan bubur macam ni, boleh try ni 😋

    BalasPadam
  3. sedapnya..feveret ni..k.fiezz kalau gi pasar besar, ada jagung mesti beli..nak buat bubur jagung...

    BalasPadam
  4. Good sharing..murah ja. Ada jagung boleh buat nanti

    BalasPadam
  5. fevret niii..dulu ade sorang housemate yang suka buat..kita tukang makan ajeee

    BalasPadam
  6. Sodap ni makan time pepanas..

    BalasPadam
  7. Sedapnya bubur jagung. Lagi-lagi musim-musim hujan ni pekena panas-panas memang syok je kan hihi

    BalasPadam
  8. Dah lama tak makan bubur jagung camni

    BalasPadam
  9. lama tk mkn bubur jagung..sedapnya

    BalasPadam

tinggalkan komen anda kat sini. . InsyaAllah CikCappuccinoLatte akan sentiasa membalas kunjungan

Dikuasakan oleh Blogger.