DOMINO'S PIZZA YANG PERTAMA BERTAPAK DI BORNEO , KOTA KINABALU SABAH


Assalamualaikum dan salam sejahtera .

DOMINO'S PIZZA YANG PERTAMA BERTAPAK DI BORNEO , KOTA KINABALU SABAH  Untuk memenuhi suara penggunanya, Domino's Pizza kini menghidangkan dan menyampaikan pizza yang lazat dipanggang di Kota Kinabalu, Sabah. Pembukaannya di Sabah mencatatkan satu kejayaan untuk Domino's Pizza di Malaysia dan Asia Pasifik. Domino's Pizza Malaysia menduduki tempat ke-15 pasaran terbesar di dunia serta ke-5 terbesar di Asia Pasifik.


Domino's pizza , domino's pizza cawagan kota kinabalu , domino's pizza sabah ' , cawangan baru domino's pizza , jawatan kosong domino's pizza , review domino's pizza

Pembukaan besar itu dirasmikan oleh Steve Pizziol, Naib Presiden, Antarabangsa, Wilayah Asia Pasifik, Domino's Pizza International, bersama dengan Dato 'George Ting, Pengerusi Eksekutif, Domino's Pizza Malaysia & Singapura dan Ba ​​U Shan-Ting, Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) , Domino's Pizza Malaysia & Singapore. Turut hadir ialah wakil kanan dari pengurusan dan pasukan kanan Domino's Pizza International dan Domino's Pizza Malaysia.

Kedai baru yang terletak di Riverson, Kota Kinabalu menandakan kedai ketiga di Sabah berikutan pembukaan dua pertamanya di Bundusan dan Inanam. Pembukaan Domino's Pizza yang banyak dianjurkan di Sabah disambut dengan lengan terbuka dan sambutan hangat oleh peminatnya.



Domino's pizza , domino's pizza cawagan kota kinabalu , domino's pizza sabah ' , cawangan baru domino's pizza , jawatan kosong domino's pizza , review domino's pizza


Ba U Shan-Ting, Ketua Pegawai Eksekutif Domino's Pizza Malaysia & Singapore berkata, "Kami benar-benar merendahkan sokongan yang ditunjukkan oleh peminat kami di sini. Kami pasti merasakan sambutan yang hangat dari rakyat Sabah terutamanya dengan pembukaan rekod pembukaan kami. Kedai pertama menandakan rekod baru sepanjang masa untuk jumlah jualan tertinggi bagi minggu pembukaan sebuah kedai baru di Asia Pasifik tahun ini. Selain itu, kami juga memecahkan rekod Malaysia untuk minggu pembukaan terbaik dalam tempoh 20 tahun yang lalu! Kesemua kerja keras dalam menubuhkan sebuah pasaran baru sangat bernilai dengan sambutan hebat dari pengguna kami.


"Pembukaan kami di Sabah bukan sahaja menandakan kemasukan kami ke sini tetapi ia mencerminkan janji kami 'It All About You', pelanggan kami. Kami sentiasa mempunyai pemandangan kami di Sabah dan para peminat kami mengingatkan kami bahawa mereka sudah bersedia untuk kami di sini. Sebelum pembukaan kami, kami telah melabur sejumlah besar lebih RM4 juta untuk menjalankan analisis pasaran, infrastruktur, pembangunan bakat dan teknologi untuk memastikan kesediaan dan kelancaran operasi kami dalam menyampaikan perkhidmatan dan produk yang berkualiti di Sabah. Terima kasih kepada pelanggan sokongan kami di sini, kami gembira untuk mengumumkan bahawa Domino's Pizza akan membuka dua lagi kedai di Sabah menjelang akhir tahun dan kami berhasrat untuk membuka pasaran kami di Sarawak dalam tempoh dua tahun akan datang. Ini semua sejajar dengan sasaran kami memukul 300 kedai pada tahun 2020. "




Domino's Pizza Malaysia telah berkembang dari kekuatan kepada kekuatan sejak ia mula beroperasi di Malaysia lebih daripada 20 tahun yang lalu. Dengan pembukaan kedai terbaharu, Domino's Pizza boleh didapati di seluruh negara dengan 227 kedai dan pengiraan.

Dalam ucapannya, Steve Pizziol, Naib Presiden, Antarabangsa, Rantau Asia Pasifik, Domino's Pizza International berkata, "Malaysia adalah pasaran yang menarik dan bersemangat dan pengenalan kedai Pizza Domino baru di Sabah sangat sesuai dengan pelan pengembangan global kami . Tahniah kepada pasukan Pizza Domino Malaysia untuk mengekalkan momentum yang hebat dalam terus berkembang pasaran. Ini menunjukkan keupayaan pasukan yang kuat dalam membangunkan jenama antarabangsa yang seimbang dengan pemahaman dan pemahaman tempatan yang kukuh. "



Kejayaan Domino's Pizza di Malaysia didorong oleh komitmennya dalam memberikan nilai dan perkhidmatan yang baik kepada para pelanggannya sambil meningkatkan kehidupan pelanggan, pekerja dan komuniti. Memanfaatkan inovasi dan teknologi, Domino berharap untuk meningkatkan pengalaman Domino menerusi perkhidmatan pelanggan yang disasarkan dan pelbagai perkenalan baru kerana ia melancarkan janji jenama baru yang dilancarkan, It All About You.


Domino's pizza , domino's pizza cawagan kota kinabalu , domino's pizza sabah ' , cawangan baru domino's pizza , jawatan kosong domino's pizza , review domino's pizza

Sempena dengan pembukaan cawangan Domino’s Pizza di Kota Kinabalu dan dalam menjiwai maksud It’s All About You, satu kerjasama dengan MASWings telah dimeterai untuk menghidangkan Domino’s di dalam penerbangan buat julung kalinya dan juga membekalkan piza ke bandar-bandar pedalaman di Sabah. Sebelum pembukaan rasmi, Pusat Jagaan Anak-Anak Yatim Rumah Al Yakin di Sandakan adalah antara yang telah mencuba  Domino’s Pizza buat kali pertama. Penerbangan MASWings Domino’s, yang menggunakan logo dan penjenamaan Domino’s diatur khas untuk membawa piza dari Kota Kinabalu ke Sandakan. Di Sandakan, piza ini kemudiannya dihantar secara khusus untuk dinikmati oleh kanak-kanak pusat tersebut!

Mengenai Domino’s Pizza


Domino's pizza , domino's pizza cawagan kota kinabalu , domino's pizza sabah ' , cawangan baru domino's pizza , jawatan kosong domino's pizza , review domino's pizza

Dengan penghantaran lebih 1 juta piza sehari di seluruh dunia, Domino’s merupakan syarikat penghantaran piza paling pantas berkembang dan terkenal di dunia dengan komitmen untuk mempelopori industri dari segi kualiti produk dan kecemerlangan operasi. Domino’s Pizza, Inc. mengendalikan rangkaian global 14,000 cawangan miliknya dan francais di seluruh Amerika Syarikat dan lebih 85 pasaran. Di peringkat antarabangsa, Domino’s disenaraikan dalam kumpulan lima syarikat teratas dari segi transaksi dalam talian.


Setakat Suku 2, 2017, Domino’s Pizza Malaysia ialah pasaran Domino’s yang mencapai pertumbuhan paling pesat di Asia Tenggara dan kelima di Asia Pasifik. Ditubuhkan pada 1997, Domino’s Malaysia diuruskan oleh pemegang francais utama, Dommal Food Services Sdn Bhd. Sehingga ini, terdapat 226 cawangan Domino’s Pizza di negara ini.


Di Domino’s Pizza, kami BERBANGGA dengan komitmen kami untuk memperkaya kehidupan pelanggan kami, kakitangan kami, rakan niaga kami, pemegang saham kami dan juga masyarakat. Sebagai salah satu jenama paling digemari di Malaysia, kami akan melakukan lebih lagi untuk mengukir senyuman di wajah anda dan juga menegakkan budaya kami untuk ‘menjual lebih piza, mencetus lebih keseronokan’. Selaras dengan falsafah syarikat kami untuk berusaha secara bijak, Domino’s komited untuk memberikan pengalaman penghantaran piza yang tiada tandingan kepada pelanggan, dengan jaminan kepuasan produknya, jaminan penghantaran dalam masa 30 minit dan jaminan pesanan bawa pulang dalam masa 15 minit.



Melangkah maju sebagai syarikat e-dagang, Domino’s Pizza telah mencipta banyak pencapaian pertama dalam platform digital. Domino’s Pizza Malaysia telah menggunakan dunia digital dengan sebaik mungkin dan ini bermula apabila diiktiraf sebagai syarikat QSR pertama yang menyediakan platform pesanan dalam talian oleh Buku Rekod Malaysia dengan pelancaran laman webnya pada 2003. Sejak itu, platform pesanan dalam taliannya telah diperluas dan mendapat sambutan yang memberangsangkan daripada pengguna.



Domino’s Pizza Malaysia merupakan pemenang Anugerah Gold Franny 2009, 2010, 2011, 2012 dan 2016, iaitu Anugerah Pencapaian yang disanjung tinggi daripada Persatuan Francais Antarabangsa di Perhimpunan Sedunia Domino’s Pizza. Berbekalkan keyakinan yang ditunjukkan oleh pengguna Malaysia, Domino’s Pizza telah memenangi Anugerah Gangsa dalam kategori “Restoran & Makanan Segera” di Anugerah Jenama Putra 2014, Perak pada 2015, Gangsa pada 2016, Perak pada 2017 dan Gangsa pada 2018.


Catat Ulasan

9 Ulasan

  1. tahniah dominos dekat perlis pun dah buka cawangan nya yang ke dua di sini

    BalasPadam
  2. kaella dekat sabah ni tak pernah lagi jejak kaki dekat dominos ni. hehehe

    BalasPadam
  3. Leoas ni orang Sabahbdah boleh nikmati Dominos pizza. Tahniah Dominos atas pencapaian yang memberangsangkan.

    BalasPadam
  4. feveret k.fiezz & mr hubby ni

    BalasPadam
  5. Baru tau Domino Pizza ni tak ada kat Borneo sebelum ni. Tahniah Domino Pizza!

    BalasPadam

tinggalkan komen anda kat sini. . InsyaAllah CikCappuccinoLatte akan sentiasa membalas kunjungan