FACE MIST . PERLU KE ?


Assalamualaikum dan salam sejahtera 





 FACE MIST , FACE MIST YANG TERBAIK , PENTINGNYA FACE MIST , FACTS ON FACE MIST ,TIPS KECANTIKAN , TIPS RAWAT WAJAH , APA ITU FACE MIST , CARA PENGGUNAAN FACE MIST



FACE MIST PERLU KE?  Dalam banyak-banyak produk kecantikan yang kita kumpul selama ni, face mist mungkin tidak wujud dalam koleksi mekap dan skincare kan kita?

Mungkin sebab ramai yang tak tahu fungsi face mist. Jom baca entry kt bawah.


KEBAIKAN FACE MIST


hydrating face mists,FACE MIST , FACE MIST YANG TERBAIK , PENTINGNYA FACE MIST , FACTS ON FACE MIST ,TIPS KECANTIKAN , TIPS RAWAT WAJAH , APA ITU FACE MIST , CARA PENGGUNAAN FACE MIST

•Hydration.

Face mist adalah face toners style baru. Face mist bagus untuk mencerahkan wajah yang kusam dengan menyerap nutrien-nutrien berkhasiat untuk kulit. Gunakan sebelum memakai misturizer untuk kesan yang lebih bagus. Muka kelihatan lebih lembab dan dewy.

•Menyegarkan wajah letih.

Seharian bekerja, atau di atas kapal terbang boleh membuatkan muka kurang seri dan kelihatan penat. Face mist boleh menambah seri pada wajah dan membuatkan anda rasa lebih fresh!

•Penjagaan kulit.

Pesan pakar kecantikan adalah, selalu rajin membasuh muka selepas keluar seharian di luar rumah. Environment yang kotor mungkin boleh menyebabkan muka senang untuk berjerawat, berminyak dan kotor. Facemist dengan antioxidant boleh menghalang bakteria dan mengimbangi pH level pada wajah.

•Penyegar wajah.

Face mist mempunai effect soothing yang bagus untuk radang kulit, selepas satu hari berpanas di bawah matahari, ketika kulit kering, dan sun burn.

•Setting Makeup.

Face mist bagus untuk digunakan sebagai base sebelum sapu moisturizer dan mekap. Mekap boleh bertahan lebih lama dan kulit lebih terpelihara. Selepas mekap juga anda boleh spray face mist untuk mendapatkan effect dewy skin pada wajah.


Sesetengah face mist adalah dari thermal atau mineral water. Jadi tak semua face mist adalah sama. Kebanyakan face mist menggunakan essential oils (EO) atau minyak pati, ektraks botanical dan glycerin. Jadi penting untuk menggunakan face mist dengan cara yang betul.



THE RIGHT WAY TO USE A FACE MIST.



FACE MIST , FACE MIST YANG TERBAIK , PENTINGNYA FACE MIST , FACTS ON FACE MIST ,TIPS KECANTIKAN , TIPS RAWAT WAJAH , APA ITU FACE MIST , CARA PENGGUNAAN FACE MIST ,All About Face Mists & Why You Should be Using One | Loren's World

•Pastikan jarak antara face mist dan wajah dalam 5-6 inci. Ok? boleh spray.

•Biarkan face mist di atas kulit dalam 1 minit dan lepas tu anda boleh pilih untuk meratakan face mist dengan jari ke sluruh wajah, atau dap sikit dengan tissue untuk buang air yang lebih-lebih atas muka.



Catat Ulasan

11 Ulasan

  1. Nie sharing :) Dulu tak tahu juga, lepas dah tahu, terus YEA guna. Hehe

    BalasPadam
  2. dulu kak liez tak pakai face mist.. tapi sejak selalu g event dan makeup,mmg wajib beli face mist utk freshkan muka dan bagi makeup tahan lama

    BalasPadam
  3. Dulu xpernah pakai sekarang nih rasa tak lengkap kalau takde face mist

    BalasPadam
  4. selalu jugak wondering apa baiknya face mist.. nak beli tapi tak tau jenama apa yg bagus

    BalasPadam
  5. Facemist dia multitasking, sangat2 membantu :D Jimat sikit produk dari beli banyak

    BalasPadam
  6. face mist ni hari-hari mmg wajib guna

    BalasPadam
  7. Terima kasih share info ni ya. Dapat ilmu baru :D

    Solusi No Satu Untuk Penyakit Kencing Tidak Lawas Klik link.

    BalasPadam

tinggalkan komen anda kat sini. . InsyaAllah CikCappuccinoLatte akan sentiasa membalas kunjungan