RESEPI : DAUN MULBERI GORENG TEPUNG


Assalamualaikum dan salam sejahtera 


RESEPI : DAUN MULBERI GORENG TEPUNG  CCL nak tanya korang pernah dengar dengar nama buah mulberi. Bagi yang gemar bercucuk tanam, CCL yakin buah mulberi pasti ada korang kenal. kalau sekitar rumah CCL jiran- jiran sebelah rumah Ramai yang suka tanam pokok mulberi kerana khasiatnya yang pelbagai. Selain buahnya yang sedap, tak ramai tahu yang daun mulberi juga boleh dimakan dan juga mempunyai banyak khasiat .

Jom cuba resepi ini! 
resepi , resepi masakan kampung , resepi daun mulberi goreng tepung , daun mulberi goreng tepung , daun mulberi , daun mulberi rangup , khasiat daun mulberi


Bahan-bahan:
  • 2 sudu besar tepung jagung
  • 2 sudu besar tepung beras
  • 1 sudu kecil serbuk kari untuk sedikit rasa pedas.
  • Secubit serbuk lada putih & garam Air suam

Cara-cara:
  • Campur kesemua bahan dengan air suam.
  • Bancuhan hendaklah tidak pekat dan tidak cair.
  • Setelah kesemua bancuhan sebati, celup daun dan goreng sehingga garing.
  • Gunakan api sederhana.
  • Angkat, toskan dan sedia untuk dimakan.

RESEPI : DAUN MULBERI GORENG TEPUNG RESEPI : DAUN MULBERI GORENG TEPUNG Reviewed by ✿Cik Cappuccino Latte ✿ on 6:11:00 PTG Rating: 5

12 ulasan:

  1. wah.. baru tahu yang daunnya boleh dimakan :)

    Aerill Hassan

    BalasPadam
  2. tak pernah cuba vlagi ni. nanti boleh try

    BalasPadam
  3. rasa macam pernah makan dulu tapi mana nak cari daun mulberi? tesco ada tak? huhu

    BalasPadam
  4. pernah makan daun celup tepung ni. rangup n sedap!

    BalasPadam
  5. Pernah makan daun apa tahh satu lagi tu. Sedap jugak. Tak sangka boleh makann.

    BalasPadam
  6. kat rumah mak ada pokok ni. tapi tak terfikir pulak boleh makan daun nya. selalu makan buah dia je. ok lah,boleh cuba lepas ni. TQ!

    http://www.wawayusoff.com/2018/05/homemade-shellout-mudah.html

    BalasPadam
  7. wahh htak tahu pulak boleh makan. Petang ni nak try lah :D

    BalasPadam
  8. baru tahu pokok mulberi ni sbb dgr kat didi & friend..haha

    BalasPadam
  9. msti rapuh nii.. seap! busyra tak tau pulak daunnya boleh dimakan. haha. selalunya amek buah ja.. lepas ni boleh try.. tq CCL

    BalasPadam
  10. tak rasa daun mulberi . . . mungkin rasa mentol kot.

    BalasPadam
  11. Ooo..boleh buat juga ye. Hmm baru tau ni

    BalasPadam
  12. Selalu makan pucuk dia je.. Buat ulam..

    BalasPadam

tinggalkan komen anda kat sini. . InsyaAllah CikCappuccinoLatte akan sentiasa membalas kunjungan

Dikuasakan oleh Blogger.