DRAMA AKASIA : HALALKAN HATI YANG KU CURI


Assalamualaikum dan salam sejahtera 


HALALKAN HATI YANG KU CURI , SINOPSIS DRAMA HALALKAN HATI YANG KU CURI , OST LAGU DRAMA HALALKAN HATI YANG KU CURI , NOVEL HALALKAN HATI YANG KU CURI , HIBURAN


DRAMA AKASIA : HALALKAN HATI YANG KU CURI Drama terbaru akan muncul dalam slot drama Akasia adaptasi dari novel Halalkan Hati Yang Ku Curi akan ditayangkan pada 23 Mei 2018 . Hero drama ini ialah Aliff Aziz Farah akan bergandingan bersama Farah Nabila.


Sinopsis:

HALALKAN HATI YANG KU CURI , SINOPSIS DRAMA HALALKAN HATI YANG KU CURI , OST LAGU DRAMA HALALKAN HATI YANG KU CURI , NOVEL HALALKAN HATI YANG KU CURI , HIBURAN

Faiq dan Delisha, pasangan suami isteri yang satu kepala sukakan kebebasan, kemewahan, dan berseronok tanpa batas. Segala nasihat yang diberi bagai mencurah air ke daun keladi. Merajuk ditegur keluarga, natijahnya mereka lari meninggalkan rumah. Setelah sebulan, mereka pulang tetapi terkejut apabila keluarga mereka menghilang secara tiba-tiba! Banglo dijual dan syarikat keluarga bertukar hak milik kepada orang lain. Puas mereka mencari penyebabnya, namun tiada apa yang diperoleh. Keluarga tak ditemui, duit pula kian habis. Akhirnya, hendak atau tidak mereka terpaksa memulakan kehidupan dari bawah kerana tiada apa lagi yang mampu digadai. Apa sahaja kerja termasuk kerja yang mereka pandang hina suatu ketika dulu rela dilakukan demi sesuap nasi. Tak kesahlah tukang cuci ke, buruh kontrak ke, pekerja kafe hatta pengawal keselamatan sekalipun mereka sanggup.

“You tahu tak, kata Kak Joyah, I cuci tandas berganda bersih daripada cleaner sebelum ni. Bayangkan habis sebotol besar sabun dia I guna, sampai dia kata ni bukan tandas tapi kedai jual perfume.” – Delisha.

Bumi mana yang tidak ditimpa hujan, sama juga dengan hidup Faiq dan Delisha. Ujian itu pasti singgah dalam apa jua keadaan, namun mampukah mereka menempuhi ujian-ujian yang mendatang bersama? Masih ada atau tidak peluang untuk bertemu keluarga mereka yang hilang, dan apa reaksi mereka apabila melihat keadaan Faiq dan Delisha ketika itu?


Catat Ulasan

11 Ulasan

  1. alamak dah lama sangat saya tinggal drama tv. hehehehhe

    BalasPadam
  2. macam menarik je jalan cerita drama ni!

    BalasPadam
  3. Nampak menarik sinopsis dia..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah try tengok tapi tak boleh nak terimalah.. Pelakon dia macam tak kick..

      Padam
  4. Wah, menarik jalan cerita tu. Rasanya macam nak tengok...

    BalasPadam
  5. sukanya nama faiq, nak tengoklah nanti!

    BalasPadam
  6. cerita ni pun macam menarik, tengok iklan pun macam dah tahu apa nak jadi haha act macam pengarah pulak dah

    BalasPadam
  7. tak sabaq nak tngok cita nii. hehe

    BalasPadam
  8. Macam best je..nasib la tv kat rumah rosak hehe

    BalasPadam

tinggalkan komen anda kat sini. . InsyaAllah CikCappuccinoLatte akan sentiasa membalas kunjungan