RESEPI : KANGKUNG TEMPURA RANGUP


Assalamualaikum dan salam sejahtera 


kangkung tempura crispy , resepi kangkung , kangkung salut tepung ,kangkung crispy pedas, tips memilih kangkung segar, tips simpan kangkung agar tahan lama,blog masakan,kongsi resepi, resepi mudah


RESEPI : KANGKUNG TEMPURA RANGUP | selalunya kangkung ni kalau di beli di pasar buat masak je ,  goreng-goreng di makan dengan nasi . Kadang-kadang direbus buat ulam-ulaman . Tapi hari ni CCL cipta menu baru "kangkung tempura crispy" . Jom follow resepidi bawah 


Bahan utama 
1 ikat kangkung( basuh bersih dan ambil daun yang muda & elok sahaja.. toskan- ketepikan)



Bahan- bahan  batter tempura
●1/2 cawan air sejuk 
●3/4 cawan tepung naik sendiri
●1 sudu kecil gula
●1/2 sudu kecil garam
●1/2 sudu kecil lada sulah



Cara penyediaan
1. Satukan semua bahan batter,  kacau sebati dengan whisk.simpan dalam peti sejuk 30 minit terlebih dahulu sebelum digunakan.

2. Panaskan minyak yang agak banyak . bila dah cukup panas celupkan daun kangkung dan goreng sehelai demi sehelai.. 

3. pastikan kangkung tak terlalu sesak dalam kuali gorengan ye.. goreng sehingga garing & keperangan.. angkat & toskan.. sedia untuk dihidangkan bersama sos .

Selamat mencuba . 


RESEPI : KANGKUNG TEMPURA RANGUP RESEPI : KANGKUNG TEMPURA RANGUP Reviewed by ✿Cik Cappuccino Latte ✿ on 5:34:00 PTG Rating: 5

11 ulasan:

  1. Nampak menarik..boleh cuba nanti kan..

    BalasPadam
  2. Mcm mau try buat..sedap ni hehe

    BalasPadam
  3. wow... kangkung pun boleh buat macam ni.

    BalasPadam
  4. Uish.. Sedap.. Tak pernah cuba buat macam nie..

    BalasPadam
  5. yg ranggup2 ni mmg sedap dik haha

    BalasPadam
  6. Nampak sedap boleh try tu

    BalasPadam
  7. Wow kreatif nya dia masak , nampak la lain dr kebiasaan hehe

    BalasPadam
  8. Senang step2 dia. boleh wat nanti

    BalasPadam
  9. Menarik ni. Tak pernah cuba lagi. Nanti kinah cuba

    BalasPadam
  10. okay, boleh cuba nanti..biasa guna terung pun sedap juga tau :)

    BalasPadam
  11. Sedapnya lah....lebih berbaloi buat sendiri kan

    BalasPadam

tinggalkan komen anda kat sini. . InsyaAllah CikCappuccinoLatte akan sentiasa membalas kunjungan

Dikuasakan oleh Blogger.