5 TIPS KEBAIKKAN SERUM YANG ANDA PERLU TAHU SEBELUM MEMBELINYA



Assalamualaikum dan salam sejahtera

5 TIPS KEBAIKKAN SERUM YANG ANDA PERLU TAHU SEBELUM MEMBELINYA  | Sekarang ni banyak betul produk serum yang terjual di pasaran . Sayangnya tak semua wanita yang tahu apa itu serum dan apakah kebaikan serum yang sebenarnya. Kebanyakan kita selalu beranggapan bahawa serum adalah bentuk pelembab atau moisturizer yang mahal.

Serum bukan hanya untuk orang yang sudah berusia dan mempunyai kulit berkedut. Serum adalah sejenis pelembap namum berbeza dengan pelembap yang lain . Serum ni dia punya struktur lebih halus, ada nutrisi dan boleh bertindak sehingga ke dalam kulit korang . 

Pada korang yang baru nak pakai serum baca dulu apa kebaikkan serum ni agar korang boleh memilih serum dengan tepat dan dapat rasa keberkesanan pada kulit . Sekurang-kurangnya sebelum korang terpengaruh untuk membeli dan menggunakannya korang sudah tahu serba sedikit tentang manfaat pemakaiannya.



Tips memilih serum, tips pemakaian serum, serum muka , kebaikkan serum, kepentingan serum, fungsi serum , perbezaan serum dan pelembap , serum kulit wajah ,tips kecantikkan wajah


♥MENGANDUNGI BAHAN AKTIF YANG TINGGI DAN PADAT
-pelembap muka yang biasa hanya mengandungi 5-10 % bahan-bahan aktif. Serum pula mengandungi sehingga 70% bahan-bahan aktif yang sangat bermanfaat untuk kulit .


♥MUDAH MERESAP JAUH DALAM KULIT
-molekul dalam serum ni lebih kecil daripada molekul pelembap biasa . Oleh sebab itu, serum boleh meresap jauh ke dalam kulit, berbeza dengan pelembap yang mempunyai molekul yang lebih besar dan hanya berfungsi pada lapisan kulit yang pertama . 

♥GANDKAN MANFAAT BERSAMA PRODUK PENJAGAAN KULIT YANG LAIN
-serum melengkapkan penggunaan produk penjagaan wajah yang lain. Dengan sifat yang mudah meresap ke dalam kulit, serum dapat menyediakan kulit wajah korang untuk menerima produk lain dengan lebih efektif .

♥GUNA SEDIKIT , KESANNYA MAKSIMUM
-Jangan terkejut bila korang beli serum , botolnya kecil tapi harganya berganda mahal berbanding saiznya. Serum hanya perlu guna dalam kuantiti yang sedikit untuk mendapatkan kesan maksimum . Satu botol kecil serum boleh tahan 4 ke 6 bulan penggunaan


♥SERUM MEMPUNYAI KUASA SPESIFIK
-setiap jenis serum diciptakan untuk memberikan manfaat uang spesifik kepada kulit . Ia sesuai mengijut jenis kulit,umur dan keperluan kulit korang. Ada serum untuk memberikan kelembapan, ada yang cerahkan kulit dan ada juga untuk memudarkan kedutan . 

Produk penjagaan kulit hanya akan berkesan apabila korang gunakannya dengan betul dan digunakan secara konsisten . 

5 TIPS KEBAIKKAN SERUM YANG ANDA PERLU TAHU SEBELUM MEMBELINYA 5 TIPS KEBAIKKAN SERUM YANG ANDA PERLU TAHU SEBELUM MEMBELINYA Reviewed by ✿Cik Cappuccino Latte ✿ on 11:55:00 PG Rating: 5

28 ulasan:

  1. Saya pun guna serum... Memang best..

    BalasPadam
  2. Tips yang bagus CCL, sekarang nie untuk serum muka, saya masih tak berani nak pakai sebab takut tak serasi dengan kulit.. Btw tahniah kerana dicalonkan dalam top commentor jurnal saya..

    http://starlavenderluna.blogspot.my/2017/12/top-commentor-november-disember-2017.html

    BalasPadam
  3. thanks..info berguna ni sis :-)

    BalasPadam
  4. Wife saya guna serum... thanks infonya...

    BalasPadam
  5. baru tau, selama ni tak pernah lagi cuba serum ni. thanks for the info

    BalasPadam
  6. Mmg semakin byk produk serum skrg ni. Tq for tips ccl

    BalasPadam
  7. Terima kasih di atas perkongsian yang sangat berguna....

    BalasPadam
  8. I banyak gila serum dari tak organik dan organik... sebenarnya pakai sedikit je dah boleh nampak kesan maksima.kan

    BalasPadam
  9. haritu duk mencari serum jugak..dan terbeli argan oil..hehe..cuma tak berapa konsisten pakai..kdg guna..kdg lupa..

    BalasPadam
  10. betul, walaupun harga mahal tapi berbaloi sangat. lembut je di kulit bila pakai

    BalasPadam
  11. selama ni kak ana ingat serum dan pelembap produk yang sama. rupanya fungsi serum lagi bagus sebab boleh meresap ke dalam kulit ye berbanding pelembap. thanks for the info.

    BalasPadam
  12. wahh good sharing.. nice info

    BalasPadam
  13. Saya paling setuju bab senang nak meresap dalam kulit tu. Saya tak suka jenis yang bila sapu pada kulit, nanti jadi melekit-lekit dan lambat kering. Rasa tak selesa sangat

    BalasPadam
  14. Perkongsian yang bagus. Thanks for sharing dear.

    BalasPadam
  15. Serum mmg bagus kan? Mmg ada jugak 2 3 jenis serum yg pakai ni..

    BalasPadam
  16. memang serum ni penting dan memainkan peranan penting dalam penjagaan wajah. memang tak boleh skip pakai serum. huhu

    BalasPadam
  17. Serum memang regimen penting. Sebab ia lebih cepat masuk ke dalam kulit. Hehehe. Amalkan supaya cantik selalu. Hehehe

    BalasPadam
  18. Owh baru tahu kebaikan serum ni. sebelum ni main tengok je wife pakai..

    BalasPadam
  19. Bonde guna serum diperbuat dari buah gelenggang, buah tin... semua dari bahan semulajadi terima kasih diatas perkongsian ini.

    BalasPadam
  20. Orang perempuan kena tahu tips ini memang sangat berguna sebab banyak produk sekarang ni tulis jer ada serum tapi hanya sekadar tahap minima jer buat syarat kan...

    BalasPadam
  21. serum! ika jarang guna. kulit ika kalau guna byk serum. nanti melekit dan gatal huhu

    BalasPadam
  22. Yes, serum easily absorbed into our skin as the molecular is super small. Good education for us to know more regarding serum

    BalasPadam
  23. oh thank you for the tips. I nak guna next time beli serum

    BalasPadam
  24. Tak tersangka plak banyak kebaikan dan fungssi kan. Dok main pakai je hahaha

    BalasPadam
  25. tak pernah pakai serum dekat muka lagi.. risau muka hilang kejantanannya.. sekarang nie banyak sangat geng kunyit.. takut hahaha

    BalasPadam
  26. Sy pernah guna serum tp x sesuai pula dgn kulit.. lgipun sy x tau serum yg mana sesuai huhu jdi skrg dah x penah pakai..

    BalasPadam

tinggalkan komen anda kat sini. . InsyaAllah CikCappuccinoLatte akan sentiasa membalas kunjungan

Dikuasakan oleh Blogger.