Jumaat, 1 September 2017

KAEDAH ALLAH BAGI REZEKI TAK SAMA DAN BUKAN SERENTAK


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

KAEDAH ALLAH BAGI REZEKI TAK SAMA DAN BUKAN SERENTAK Walaupun tidak mempunyai kerja yang bagus, tapi ada anak yang comel2 itu juga rezeki.Walaupun tidak mampu travel jauh2 dengan kawan ketika bujang, tapi ada suami/isteri teman hidup susah senang bersama itu juga rezeki.Walaupun tidak mempunyai bisnes sendiri dan gaji yang besar tapi di kurniakan kesihatan yang baik itu juga rezeki.Walaupun pelajaran tak berapa pandai tapi mempunyai bisnes kecil-kecilan dan mampu membayar Toyota Velfire juga dikira rezeki.Walaupun tidak mampu nak check in hotel mahal tetapi mempunyai rumah sendiri daripada orang lain mampu check in hotel mahal2 tapi belum membeli rumah itu juga rezeki.Walaupun anda mempunyai semua yang orang lain tak ada. Percayalah ada beberapa perkara yang orang lain miliki tapi anda tak miliki.


"Maka nikmat Tuhan kamu yang manakah yang kamu dustakan"



rezeki , tips murah rezeki , rezeki datang dari Allah swt , rezeki ditangan Allah


Rezeki ini datang dalam pelbagai cara, jangan sesekali tidak bersyukur dengan nikmat Allah bagi. Cuma kaedah DIA berikan itu tidak sama dan bukan serentak. Yakin dengan Allah.


Sedikit atau banyak bukan ukuran,rezeki bukan terletak pada banyaknya harta yg kita ada ,pada yg tak mampu dapat sekali makan seharipun begitu besar maknanya,kena banyak bersyukur atas pemberianNya,selalu berdoa mintak jngan mempersoalkan layakkah kita memohon sebanyak itu kepadaNya sebeb nikmat rezeki yang Allah bagi meliputi apa saja yg tak mampu kita fikirkan dan setiap orang ada bahagiannya.Mudah-mudahan diakhir kehidupan ini kita diizinkan utk melafazkan kalimat syahadah.Aamiin.itu juga rezeki.


Ketika kita cemburu dengan rezeki orang lain, ada pula yang cemburu dengan apa kita ada. Bersyukur selalu. Alhamdulillah


rezeki yg paling berharga bila Allah menbukakan hati kita untuk mengenal akan Dia....kerana"tidak sia2 aku(Allah)jadikan manusia dan jin melainkan memuja kepada Ku"

17 ulasan:

  1. betul ccl. gee susah nak dapat job. orang kata ada degree simpan bawah bantal. tapi bersyukur Allah gantikan dengan 4 orang cahaya mata. Alhamdulillah..

    BalasPadam
  2. Betul tu CCL, rezeki bukan setakat duit je, kalau kita sihat pun rezeki juga... btw yes iklan dah center... hihi...

    BalasPadam
  3. menarik juga coretan ini...

    ada maksud yang boleh diambil iktibar

    BalasPadam
  4. rezeki orang lain lain, cuma percaya pada Allah, insyaAllah akan ada rezeki tuu :)

    BalasPadam
  5. Everything is true. Tapi tulah kdg2 xterlepS dr cmburu. Susah nak nasihat diri sendiri. Huhu

    BalasPadam
  6. Lain orang lain rezeki Allah bagi kepada kita. Bersyukurlah rezeki yang ada depan mata sebelum nikmat rezeki tu ditarik balik.

    BalasPadam
  7. rezeki yg paling berharga bila allah gerakkan
    hati ke jalan yg lurus...
    in sya allah berkat dunia&akhirat

    BalasPadam
  8. Setiap orang tidak sama rezeki mereka. Jadi, bersyukirlah seadanya

    BalasPadam
  9. Rezeki kita Allah dah tentukan
    hanya perlu berusaha dan bertawakkal

    BalasPadam
  10. Bila fikir balik, banyak nye rezeki Allah bagi kan..alhamdulillah syukur :)

    BalasPadam
  11. Bila fikir balik, banyak nye rezeki Allah bagi kan..alhamdulillah syukur :)

    BalasPadam
  12. rezeki masing2 tak sama, so takleh compare dengan orang... sentiasa bersangka baik dengan Allah

    BalasPadam
  13. Allah akan beri.. detik ketika kita memerlukan.. Dia akan kasi =)

    BalasPadam
  14. Betul tu.. setuju sgt dgn entri ni. Rezeki masing2 Allah yg tentukan.. yg penting kita terus berusaha dan jngn ada iri hati terhadap kejayaan org lain. Thanks sharing :)

    BalasPadam
  15. Sokong sangat. Jadi, stop comparing us with others. Syukur seadanya :)

    BalasPadam

tinggalkan komen anda kat sini. . InsyaAllah CikCappuccinoLatte akan sentiasa membalas kunjungan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NEWS !