PAKAI PERFUME TAPI BADAN MASIH BERBAU TENGIK LAGI


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera


tips menggunakan perfume secara betul , tips memakai perfume , perfume yang boleh hilangkan bau badan , tips hilang bau badan


PAKAI PERFUME TAPI BADAN MASIH BERBAU TENGIK LAGI  Kenapa selepas pakai perfume pun badan kita masih berbau tengik? Bahkan lebih teruk baunya. Ada banyak kemungkinan, dik. Pertama, sebab kita tak pakai deodoran. Bulu ketiak yang dibiar subur tanpa diberi baja dan racun yang sewajarnya boleh mengundang bau yang kurang enak. Pergi tebas dan sapukan deodoran. Insya Allah akan selesai masalah.

Kedua, boleh jadi juga badan kita jenis kuat berpeluh. Makan ABC berpeluh, main FB dalam ofis pun berpeluh. Berpeluh pula macam baru lepas merentas desa. Air peluh ini tak semuanya busuk dan memualkan. Ada yang akan jadi sedap apabila bercampur dengan perfume. Ada juga yang tidak.

Okay. Apabila dua faktor ini bergabung, maka ia akan menghasilkan bauan yang kurang enak. Dan, dalam banyak keadaan kita biasanya tidak menyedari bauan ini ada.Memakai perfume dalam keadaan ini ibarat seperti kau menutup bangkai gajah. Jadi, sebelum memakai perfume, pastikan tubuh badan dalam keadaan bersih terlebih dahulu.

Catat Ulasan

9 Ulasan

  1. main fb dalam ofis pun berpeluh hahaha mandi sabun, baju basuh, pakai deodoran kan

    helloaiman

    BalasPadam
  2. Setujuuu..Janganlah pakai perfume kuat tapi tak pakai deodoran, sakit kepala org sekeliling.

    BalasPadam
  3. Ada juga orang camni, bercampur bau minya wangi dan bau badan...

    BalasPadam
  4. Hihi...kalau salah cara beli yang mahal pun mungkin tak lama baunyer...hihi

    BalasPadam
  5. huhu. betul tuuu.. deodorn tu pntinggg

    BalasPadam
  6. Tq bagi tips nanti boleh cuba

    BalasPadam
  7. Kesimpulannya kena bersih dulu baru pakai perfume kan. Kalau office ada sediakan shower room dekat toilet pun bagus mandi masa rehat. Pastu sapu deodorant.

    BalasPadam
  8. betul tue... sy pun jenis badan yg kuat berpeluh huhu T-T

    BalasPadam

tinggalkan komen anda kat sini. . InsyaAllah CikCappuccinoLatte akan sentiasa membalas kunjungan