Sabtu, 8 Julai 2017

LEBUHRAYA CHANGLUN - KUALA PERLIS BUKANLAH "HIGHWAY" TAPI "EXPRESSWAY"


Assalamualaikum dan salam sejahtera.

highway exprss, Lebuhraya changlun kuala perlis, negeri bebas tol, perlis indera kayangan,


LEBUHRAYA CHANGLUN - KUALA PERLIS BUKANLAH "HIGHWAY" Di negeri Perlis Indera Kayangan salah satu negeri yang bebas dari Plaza Tol . Bagi korang yang pernah jejak kaki ke negeri perlis ni,Lebuhraya Changlun-Kuala Perlis. Ia bukanlah "Highway" yang sebenar. Ia hanyalah jalan biasa satu hala dua lorong. Dengan jalan yang beralun, tiada plaza tol atau hentian sebelah. Jalan ini wujud bagi mempercepatkan pengguna jalanraya untuk ke Changlun dan memasuki Lebuhraya PLUS. Atau dalam ertikata lain, jalan ini boleh disebut sebagai "Expressway".

Paling utama, had laju jalan ini hanyalah 90km/j. Bukannya 110km/j seperti di Lebuhraya.Dengan jalan yang tak begitu sempurna, eloklah kita patuhi had laju yang telah ditetapkan. Ditambah pula kiri dan kanan ada laluan jalan kampung kenderaan keluar dan masuk. Risiko tinggi berlaku kemalangan tanpa diduga.Kurangkan risiko. Patuhi had laju. Sememangnya malang tidak berbau. Sekurang-kurangnya kita lebih berhati-hati.

Selamat memandu. Pandu cermat jiwa selamat.

8 ulasan:

  1. Sepanjang tiga tahun di bumi Sintok ni la jalan utama nak ke shahab perdana balik kampung hehe

    BalasPadam
  2. wooo baru tahu.. beberapa kali jugak lalu tapi x ambil tahu. hari ni dapat ilmu baru..

    BalasPadam
  3. Wkmsalam
    Sentiasa patuhi peraturan jalan raya.

    BalasPadam
  4. wahhh, bagusnya... memudahkan urusan org lain...
    yang penting pandu dengan berhemah :)

    BalasPadam
  5. Baru tahu . Selama nie ingat itu highway , hehe . Sebab macam highway .

    BalasPadam
  6. "expressway" tu ikut Malaysia lebih high-standard dan capaian terhad (setaraf dengan "freeway" AS, "motorway" UK, "Autobahn" DE, dll) berbanding dengan "highway"

    BalasPadam
  7. perlis. aida lom gi jjcm sana.
    selalu terbang aje ke langkawi.
    skang ni dlm fikiran teringin sgt nak naik ets ke sana.
    menjengah pdg besar, ccl.
    tapi tu la. time lom sesuai :) anak nak upsr.

    BalasPadam
  8. Sekali pandang macam highway

    BalasPadam

tinggalkan komen anda kat sini. . InsyaAllah CikCappuccinoLatte akan sentiasa membalas kunjungan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NEWS !