JADIKAN ALLAH SEBAGAI ' FIRST LOVER ' AWAK


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera . 

JADIKAN ALLAH FIRST LOVER ALLAH   Entri kali ini CCL berkisarkan tentang 'first lover ' atau pun orang yang pertama yang uolls sayang - menyayang ..ataupun lebih lagi dikenali macam someone special la.. Bila ada yang bertanya siapa someone special di hati CCL ? Meskipun saat ini hati CCL belum lagi dimiliki oleh kaum Adam ..tapi bagi CCL tetap meletakkan Allah sebagai cinta hati pertama di dalam hati di dalam hidup CCL . Bila CCL meletakkan Allah SWT pada carta yang paling tertinggi dalam hati CCL, maka CCL akan melihat masalah-masalah yang mendatang hanyalah sebagai satu perkara yang kecil sahaja.Kerana CCL sedar, CCL masih ada DIA Yang Maha Besar untuk membantu.




jadikan Allah first lover kita,tips kehidupan , Allah cinta pertama , kehidupan disisi Allah , Aku Mahu Hidayah

Walau tersungkur jatuh atau lemah berkali-kali bila dilanda ribut Ujian, CCL akan bangkit kembali meneruskan perjalanan.Sebab  apa ? Sebab  'First Love'  CCL tadi lah yang bagai menyuntik kembali kekuatan dan semangat kita yang mulai meruntum goyah.Cuba bayangkan, apa yang terjadi seandainya kita semua  anggap Makwe atau Pakwe kita sebagai Cinta yang paling utama ?Lalu Cinta Allah diketepikan ?Huh !..Tak perlu bayangkan.Sebab sekarang pun mungkin ada yang tengah lalui perkara itu kan ?Kita,Yang sering melebihkan Cinta Nafsu semata.Sedang Cinta Yang Esa hanya dibiar merata.

" Ya Rabb, ampunkan kami. " 


Catat Ulasan

7 Ulasan

  1. Cinta SEJATI itu menguatkan :)

    BalasPadam
  2. InsyaAllah.. terima kasih atas entri yang sangat bagus ini..

    BalasPadam
  3. Hanya Allah tempat kembali dan tempat kita berserah diri. So, memang layak Allah mendapat tempat pertama dalam hati manusia.

    BalasPadam
  4. Hanya Allah tempat teratas

    BalasPadam
  5. InshALLAH..memang itulah yang sapatutnya kita semua sebagai HAMBA ALLAH SWT kena buat. Thanks di atas peringatan.

    BalasPadam
  6. Suka baca blog ni..tenqiu bagi semangat balik

    BalasPadam

tinggalkan komen anda kat sini. . InsyaAllah CikCappuccinoLatte akan sentiasa membalas kunjungan