Khamis, 30 Mac 2017

3 RAHSIA ALLAH DITUTUP RAPAT-RAPAT



Tiga rahsia dari Allah,Jodoh Rahsia Allah,Rezeki Rahsia Allah,Ajal maut Rahsia Allah,doa murah rezeki,tips kehidupan,keberkatan hidup,ajal maut seseorang


1. Rahsia Allah dari segi jodoh
Takda siapa yang  tahu siapa jodoh kita dan takda siapa boleh tentukan siapa jodoh kita.. Tak guna kita fikir sedalam-dalamnya macam mana nak berjumpa jodoh dan bila berjumpa jodoh. Kenapa eh? Lagi banyak kita fikir lagi pening dan lost lah kita. Kenapa eh? Jodoh itu rahsia yang ditutup rapat-rapat oleh Allah..Jodoh itu rahsia Allah..Kat mana? Allah dah tentukan.Bila? Allah dah tetapkan..Sweetkan Allah.Allah nak bagi surprise dekat kita semua.. sebab itu, banyak berdoa pada Allah dan yakinlah bahawa jodoh yang ditentukanNya pasti yang terbaik dan pada masa yang kita dah bersedia dan mampu memikul tanggungjawab rumahtangga.Ada orang bercinta bertahun tapi kahwin dengan orang lain..Ada orang tak bercinta pun tetiba kahwin..Jodoh tu rahsia Allah , ajal pun sama.. Setiap hari sedekahkan al-fatihah dan doa yang terbaik buat bakal jodoh...doakan CCL Jadi yang solehah, dapatlah nanti suami yang soleh. Yang dah bertemu jodoh, peliharalah ia dengan iman dan ihsan. Hiaskan perkahwinan itu dengan kasih sayang.


2. Rahsia Allah dari segi rezeki
Rezeki pun rahsia yang ditutup rapat-rapat. Ada orang cacat tubuh badan dan derianya tapi, mampu membina empayar yang besar. Ada orang usaha satu hari, esok dah berjaya. Belajar main-main tapi result gempak. Baca sekali dah hafal and faham. Ada orang sempurna tubuh badan, satu kerja pun susah nak buat.Ada orang pula kerja bagai nak gila, masih sama. Belajar pagi petang siang malam, result biasa2. Baca berpuluh puluh kali pun susah nak faham. Kejayaan,keluarga, harta, ketenangan dan banyak lagi adalah rahsia Allah. Sebab tu bila kita rasa kita boleh menentukan rezeki kita, otak boleh jadi gila dan rasa nak pecah. Bila kita rasa kita boleh tentukan rezeki kita, hati tak tenang dan selalu dalam kerisauan. Rezeki kita, Allah yang tentukan. Yakin lah orang berusaha pasti berjaya. Hidup susah itu bukan selamanya.Orang bijaksana belajar daripada kesalahan. Orang bersyukur tenang hatinya. Rezeki itukan rahsia Allah. Apa yang kita dapat hari ini adalah yang terbaik untuk membersihkan hati dan selalu bersyukur.Rezeki tu rahsia Allah ..Kuat mana pun kita usaha, kalau Allah kata bukan rezeki kita, maka bukan. Sebab tu usaha disulamkan doa dan tawakal.

3. Rahsia Allah dari segi ajal maut
Ajal dan maut kita tidak tahu bila. Semua itu rahsia Allah.Sakit bukan punca meninggal dunia. Ada orang sakit kronik, hidup bertahun-tahun. Ada yang sihat walafiat, meninggal dalam tidur.Kadang orang tu yang dah lama sakit tapi orang yang tak sakit tu mesti meninggal dulu. Allahu, Hidup mati itu rahsia Allah yang ditutup rapat-rapat. Selagi hidup, usahalah menjaga kesihatan dan kehidupan yang dipinjamkan Allah dengan bersungguh-sungguh sebab pastinya ajal akan menjemput di mana sahaja dan pada bila-bila masa. Fikirkan kematian dan dosa sudah cukup untuk buatkan kita menjadi insaf kerana syurga dan neraka itu benar. Semoga diberikan pengakhiran yang terbaik di syurga.


10 ulasan:

  1. Assalamualaikum sis.. salam kenal dari follower ke #1861..

    Rezeki tu Allah dah atur jatah masing2 kan. tugas kita sebgaai manusia menjemputnya dgn cara halal.

    BalasPadam
    Balasan
    1. @Jasmi Bakri waalaikumussalam sis.pertama kali tengkiu kerana sudi follow blog sendu CCL ..alhamdulillah CCL dah balas kunjungan sekaligus dah tambah follower blog sis ..salam kenal jugak dari blogger Perlis ..

      Padam
  2. Semuanya dah tertulis dan ianya adalah rahsia Allah. Tugas kita sebagai manusia pulak, berdoa dan berusaha.

    BalasPadam
    Balasan
    1. @Ana Fatihah sejak kita lahir Allah dah atur perjalanan hidup kita

      Padam
  3. Saya doakan ccl jodoh yang baik dan rezeki yang banyak.. aamiin

    BalasPadam
    Balasan
    1. @Dedaun Comel . Aamiin .. terima kasih DC

      Padam
  4. Semuanya dah ditentukan cuma kita sebagai manusia kena sentiasa berusaha dan berdoa untuk mendapatkan yang terbaik.

    BalasPadam
    Balasan
    1. @Seorang Syed betul syed ..kita hanya merancang ..tapi perancangan Allah yang kita tak tahu itu lebih baik

      Padam
  5. betul-betul. 3 rahsia ni Allah tutup rapat-rapat dari pengetahuan kita. sebab kalau tahu, memang susah kan hahaha. yela kalau kita tahu jodoh kita, tak ada lah istilah 'putus cinta' atau 'putus tunang'. kalau kita tahu rezeki kita, mesti kita malas nak berkerja. kalau kita tahu ajal maut kita bila, mesti kita buat pahala banyak-banyak bila nak dekat tarikh ajal kita kan hee.

    tag CCL kat sini :) http://www.sayidahnapisah.com/2017/04/pencarian-bloglist-cikjaja-bagi-apr-dan.html

    BalasPadam

tinggalkan komen anda kat sini. . InsyaAllah CikCappuccinoLatte akan sentiasa membalas kunjungan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NEWS !