BILA HATI TERTAUT PADA SESEORANG






Bila hati bertaut pada seseorang,keikhlasan hati,hati tenang,tips dari hati,dari hati ke hati , lirik lagu dari hati ke hati,dari hati ke hati gamma1,kenapa hati berbolak-balik,doa untuk tenangkan hati,hati gelisah,doa hati tenang,cara mendidik hati,hati seorang perempuan,luahan hati seorang perempuan

 Bila dah jumpa seseorang yang kita berkenan ataupun kita suka . First kita kena take a note dalam diri mungkin dia jodoh kita, mungkin tidak ... Lalu kita tunggu dia seumur hidup kita..kita cuba sedaya upaya nak dapatkan hati dia tanpa sedikit pun niat mengunakan apa yang syirik .. Kita lindungi dia seperti seorang Ayah kepada anak perempuannya ..

Lalu akhirnya jodoh tiada antara kita , lalu kita kecewa tetapi waras masih ada di akal kita...

 Ingatlah disaat Allah s.w.t tahu kita sedangkan cintakan sesuatu lebih dari-Nya lalu dia timpakan sesuatu yang sulit dan sukar bagimu iaitu sebuah penantian dimana , Dia tahu kita akan segera mengingati diri-Nya .. 

Ingat juga , tiada istilah berpasangan yang bukan halal dalam istilah Islam maka halalkan hubungan dengan sebuah perkahwinan


Ya Rabbana, jika aku jatuh hati, jagalah hatikupadanya agar tidak berpaling pada hati-Mu.Ya Rabbul Izzati, jika aku rindu, rindukanlah aku padaseseorang yang merindui syahid di jalan-Mu.Ya Allah, jika aku rindu, jagalah rinduku padanya agartidak lalai aku merindukan syurga-Mu.Ya Allah, jika aku menikmati cinta kekasih-Mu,janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnyabermunajat di sepertiga malam terakhirmu.Ya Allah, jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu, janganbiarkan aku tertatih dan terjatuh dalam perjalananpanjang menyeru manusia kepada-Mu.Ya Allah, jika Kau halalkan aku merindui kekasih-Mu,jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakanaku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepada-Mu.Ya Allah Engkau mengetahui bahwa hati-hati ini telahberhimpun dalam cinta pada-Mu, telah berjumpa padataat pada-Mu, telah bersatu dalam dakwah pada-MU,telah berpadu dalam membela syariat-Mu. Kokohkanlah yaAllah ikatannya. Kekalkanlah cintanya. Tunjukilahjalan-jalannya. Penuhilah hati-hati ini dengan nur-Muyang tiada pernah pudar. Lapangkanlah dada-dada kamidengna limpahan keimanan kepada-Mu dan keindahanbertawakal di jalan-Mu.Amin.....


Catat Ulasan

5 Ulasan

tinggalkan komen anda kat sini. . InsyaAllah CikCappuccinoLatte akan sentiasa membalas kunjungan