Khamis, 22 Oktober 2015

EXCIDENT TAPI TAK TINGGAL KELAS





walaupun baru lepas excident tapi dia tetap tak tinggal kelas . Begitulah alkisahnya adik kesayangan cikyana sorang nieyh ..memang respect laa adik cikyana nieyh ..tabik springg !!! ..walaupun lukanya tak seteruk .. tapi cikyana sendiri yang tengok luka tue ..perit jugak nak menanggung ..pedih..




terkejut jugak bila balik sekolah adik cikyana bagitau dia jatuh moto. .huhu ..berdegup jantung seakan-akan terhenti seketika .. hasil excident petang tadi ..dapat la hadiah tiga tempat .alhamdulillah lukanya tak seteruk ..cuma tergadas kulit sahaja.alhamdulillah tak da patah mana-mana bahagian .cuma luka kecil saja . 


Macam mana boleh excident pun cikyana dengar cerita si empunya badan pun nak tergelak pun ada .. mula-mula salahkan jerebu ' jerebu punya pasai , lopak tengah jalan pun tak nampak ' (bahasa utaqa) . .sebetulnya second rest adik cikyana temankan kawan dia balik tukarkan baju..otw tengah bawa moto ..bersembang rancak punya pasai ..moto kemana ..orang pun kemana ..


Lepas excident ingatkan nak balik rumah basuh luka . Rupanya tidak .kembali dia dengan kawan masuk kelas ..wah excident luka macam tue boleh lgi maauk kelas yer...memang terbaiklah kau adik .. 





Malam nieyh secara sukarela cikyana jadi partime nurse untuk adik kesayangan cikyana .. cuci luka dia dan letakkan iodine .. sebenarnya tak sanggup nak sapu iodine kat luka adik .. tapi demi adik kakak kuatkan jugak ..bukan apa pedih nya bila iodine kena kulit menyengat macam terkena tebuan mungkin ..huhu. . 


Sebelum cikyana masuk tido .cikyana ke bilik patient cikyana sekali lagi tengok tempak luka .at same time letakkan iodine sikit ..sekelip mata tertumpahnya air mata nieyh mengalir dari pipi . Ya Allah .kenapakah begini . Tak kuat tengok adik walaupun lukanya sekecil ini . Walau apa pun yang terjadi ..kakak mana yang tak sayang adik dia kan .. cepat sembuh wahai adikku .. .risau tengok 



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

tinggalkan komen anda kat sini. . InsyaAllah CikCappuccinoLatte akan sentiasa membalas kunjungan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NEWS !