CANTIK LUARAN DALAMAN MENGGUNAKAN HALIA




Nak cantik luar dan dalam .. tak perlulah menggunakan produk yang mahal . Kalau guna produk yang mahal tapi tak berkesan pada tubuh badan ..membazir duit saja kan .. meh sini cikyana kasi tips menggunakan halia ..cantik luaran serta dalaman . .amalkan setia hari . InsyaAllah berkesan . .tak perlu lagi produk-produk mahal kn ..

Halia,tips halia,petua kecantikkan menggunakan halia,resepi menggunakan halia,ayam masak halia,halia buang toksik


1. Merahkan bibir
Kupas halia muda, kemudian tumbuk separuh hancur. Oles halia tumbuk ini pada bahagian bibir. Jangan gosok kuat bimbang kulit bibir yang lembut ini cedera. Amalkan petua ini sekali sehari, sangat membantu membuang sel kulit mati dan menjadikan bibir kemerahan secara semula jadi. 


2. Buang angin & toksin
Rendam hirisan halia bersama uncang teh dan air panas. Masukkan sedikit gula perang untuk rasa yang lebih enak. Tutup minuman selama dua minit, kemudian nikmatinya setiap hari. Kombinasi ramuan ini sangat baik untuk membuang angin dan menjadikan tubuh segar serta jadi ringan.


3. Langsingkan badan
Halia juga boleh membantu memecahkan lemak dan menurunkan berat badan secara alami. Hiris halia halus, campurkan dengan air panas. Amalkan minuman ini setiap pagi ketika perut kosong. Ini membantu proses pencernaan. Halia juga digunakan sebagai ramuan utama menghasilkan krim pelangsingan. Krim atau pati halia dapat mengatasi selulit, rekahan dan kempiskan perut serta mengecilkan bahagian bermasalah seperti paha.


4. Hilangkan bau badan
Ramai wanita yang mengalami masalah bau badan. Walaupun sudah menggunakan deodoran tapi badan tetap berbau hamis. Amalkan minuman air halia bersama teh. Atau kunyah halia yang ditumbuk hancur. Jika tak mampu makan atau minum halia mentah, gunakan halia sebagai ramuan dalam masakan. 


5. Naikkan seri wajah
Ketuk halia separuh hancur, rendamkan bersama sesudu madu dan air panas. Minum setiap pagi. Kombinasi ramuan ini membantu melancarkan perjalanan darah dan membuatkan tubuh berasa panas. Cara ini juga menaikkan seri wajah. 


6. Bersihkan kulit
Halia juga boleh digunakan untuk melulur tubuh. Sangat membantu membersihkan kulit dan membuang angin. Tumbuk halia, campurkan dengan tepung beras yang dikisar kering. Satukan bahan ini, bancuh sehingga pekat. Jadikan lulur.


7. Redakan tekanan
Halia boleh dibuat minuman dan dijadikan ramuan masakan. Manfaatkan halia dalam bentuk yang anda suka. Ini kerana halia dikatakan dapat membantu meredakan tekanan dan memulihkan dalaman tubuh. Kalau dapat relaks, wajah dan tubuh akan tampak segar. 

Catat Ulasan

12 Ulasan

  1. http://sitishazwaniee.blogspot.my/2015/10/kecewa-dengan-muka-sendiri-sabo-sabo.html jom singgah

    BalasPadam
  2. kena beli banyak-banyak la halia lepas ni. memang badan angin sikit. huhuu

    BalasPadam
  3. Pernah try sekali. Terus tak na try lagi. Tak sedap :'C

    http://angellovesoldier.blogspot.my/

    BalasPadam
  4. Mudahnya dik...
    Biasa buat sambal tumis ikan blis goreng halia sekali

    BalasPadam
    Balasan
    1. Adik kena buat....masuk je bawang..halia...cili pedas...tambah gula sikit..goreng ranggup..sedap.dik..makan dengan nasik panas

      http://sweetyzhanieyz83.blogspot.my/2015/10/jom-sembang-blogger-hari-2-bersama-44.html?m=1

      Padam
  5. Simple resepi ..na try .. smua bhn kna blend ke kak?

    BalasPadam
  6. Simple resepi ..na try .. smua bhn kna blend ke kak?

    BalasPadam
  7. Hubby akak suka minum di awal pagi teh nai campur dengan halia...hihi

    BalasPadam
  8. Jom cantik dengan petua ni jom....

    BalasPadam

tinggalkan komen anda kat sini. . InsyaAllah CikCappuccinoLatte akan sentiasa membalas kunjungan