Ahad, 21 September 2014

BAYANGKAN BERAT JENAZAH KITA SEBERAT MUATAN DALAM KITA ITU



assalamualaikum . .and goodmornite . . pepagi buta ..tak tidor lagi cik yana
entah laa . .napa mata nieyh manja sngat sampai tak nak tdor . .
blik keja pown da satu pagi . bersih bdan . .duduk tmenung dalam bilik . .
tak tahu nak buat apa . .encik kesayangan mungkin dah tidor . .

so,memandangkan masa masih lagi kuat . .apa lagi isikan masa yang ada dengan
sebaik yang mungkin ..layan laguu kt radio tue wajib bagi cik yana setiap malam 
sebelom tdoq . .godek² laman sosial . .tringat pulak kt blog kesayangan cik yana . .
apa lagi . .ada time trus ja update prkara apa yg trlintas dalam fikiran ..


wahh,bAnyak bebenor cik yana cerita..beralih
pada tajuk entri 'bayangkan jenazah kita seberat muatan dalam kotak '
apa kisahnyaa ? korang nak tahu? apa isi dalam kotak trsebut? 
teruskan membaca ok . . sambil minum nescafe panas . .

begini ceritanya . .3 hari yang lepas . .cik yana ada order almari
dalam shopping online . .alhamdulillah . .tgh hari tadi
selamat sampai kat umh . .yg mengherankan cik yana ..pihak gdex
hantar almari baju cij yana pakai kereta  ,,ha biar betik? 
muat sebegitu rupa . rupa²nya . .almari trsebut diletakkan dalam kotak
and then kna pasanh sendiri . ok kn ..kna pasang sendri ..garu kepala laa cik yana kan ..

ok ..pihak gdex angkat & letak kotak trsebut kt pintu je ..mak ckp letak cni je
nanty kiteorg angkt masok . .ok laa kn . . btapa susahnya . .susah apa? tak sangka pulak
kotak tue berat bebenor . .sampaikan cik yana dgn mum tolak pown xjln ..waduhh ..capet dongg gini . .bisa penat . .


tengah2 tolak kotak tue .ttba ja trpancul kluar dri mulut yana
'ya Allah,,mak beratnya kotsk nieyh sampai tolak pown tik mau jalan ..
bayangkan kalau kita mati nanti jenazah kita seberat nieyh mahupun
keranda kita seberat ni ..masyaAllah ..takutnya ..kesian pada org yang nak angkt jnazah kita nanti . .kita tak tahu dosa kita di atas muka bumi ni sebesar mana seberat mana .. waallhualam . ." mum and adik² semua beralih tgk cik yana . .
cik yana hanya mampu senyum ja . .dan mampu berkata² . .
ttia ja trlintas dalam fikiran pasal ni . .


kita tak tahu bila ajal kita ..besedia kah kita? cukupkah bekalan kita di sana?
besediakah kita dengan peperiksaan yg cukup besar buat kita . .
sementara masih hidup . kumpul bekalan secukupnya agar senang 
kita menghadapiNya dengan mudah dan tenang . . 


peringatan buat diri sendiri serta para pembaca 


#al-fatihah buat mangsa tragedi mh17#

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

tinggalkan komen anda kat sini. . InsyaAllah CikCappuccinoLatte akan sentiasa membalas kunjungan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NEWS !