Jumaat, 28 Februari 2014

MISI CURI HATI DIA





MISI CURI HATI DIA,NOVEL MISI CURI HATI DIA



Sinopsis: 

Perempuan <-- Semudah petik jari
Kerjaya <-- Tip-top dan tak perlu susah hati
Duit <-- Hari-hari dicari biarpun terpaksa tidur dua jam sehari
Cinta <-- Ini yang paling payah sekali. Sendiri tepuk dahi! 

Itulah moto lelaki yang bernama Mohd Zulnazri atau dikenali sebagai Azri_SiRempit, lelaki nakal yang sering menabur kata-kata manis kepada rakan-rakan perempuan di laman muka buku. Hakikatnya dia bukanlah senakal itu kerana sebenarnya dia sedang mencari cinta yang satu. 

Nur Fathia atau dikenali sebagai Tia_the freak, digelarkan sebagai puak pembangkang oleh Azri kerana kelancangannya membidas setiap status-statusnya. Walaupun dia nampak selamba, namun hakikatnya dia adalah seorang perempuan yang menyimpan sebuah luka kerana peristiwa lalu. 

Azri_SiRempit: Kerja saya senang aje. Lepas hantar surat saya mengular…
Tia_the freak : Azri_SiRempit the Anaconda… 
Azri_SiRempit: I bukan anaconda Tia_the freak tapi I Dracula…
Tia_the freak: Azri_SiRempit< --- BENGONG!

Setelah setahun bermesra di laman muka buku, akhirnya mereka bertemu. Pertemuan demi pertemuan membibitkan rasa cinta sehingga Azri nekad meluahkan perasaan. Namun, disebabkan luka yang pernah bertamu di hatinya, cinta Azri ditolak dan Fathia terus menyepi. Azri nanar kerana antara ramai gadis yang dikenali hanya Fathia yang bertakhta di hati. 

Menolak cinta Azri membuatkan Fathia penasaran sendiri, namun ada satu hati yang tidak jemu memujuk rayu menyebabkan dia lemas dan dalam dilemma antara Azri dengan Khairul Azmi Datuk Mustafa, lelaki yang pernah dicintai sepenuh hati, tetapi lelaki itu jugalah yang tega menghancurleburkan hatinya. 

Azri kecewa, namun tak pernah putus asa. Berbagai cara dilakukan untuk memikat si dia. Akan berjayakah Azri dalam operasi curi hati dia itu

1

Rabu, 26 Februari 2014

SAYA & AWAK SIAPA WAJAR MEMBAYAR ?





Sebelum nak bersiap-siap pergi kerja..cik yana sempat dating-dating dengan blog kesayangan . . kalau tengok title hari nieyh . . 'saya & awak siapa wajar membayar' 

pelik pulak tajuk hari nieyh ..para readers mungkin tertanya-tanya . . jugak kan ...tajuk yang menimbulkan seribu satu tanya tanya di pikiran readers semua . . . 

ok . . semua orang pernah keluar makan , , x kisah laa dengan family , member @ pown dengan couple korang . . . so far . . kalau korang keluar  makan-makan dengan mmber lelaki  . . siapa yang bayar ? ,, kalau korang keluar dengan couple korang ? siapa yang belanja korang makan ? 
kalau keluar makan dengan family . . of course family korang yg bayar kan . . 
okeyh jom baya situasi kat bawah ......





  • situasi 1 

haruslah teman lelaki 
kalau keluar dengan bf korang . .memang x payah keluarkan dwet pown . . selalunya dia yang akan bayar kos makan,shopping dan sebagainya . . itu yang seronok !! ..kalau asyik kita jer yg keluarkan duit ..xbest jugak kn . .bf pun bkn jenis yg suka guna dwet perempuan . .





  • situasi 2

sharing lagi bagus
kitaorang amalkan konsep sharing..sharing is caring..bagi kitaorang x salah pun kalau sekali sekala berkongsi bayar. . nama pown pasangan kekasih . .tak semestinya semua benda bf kita je yg kena bayar . . kalau macam tue boleh botak kepala dia . . nasiblah saya bukan jenis yg materialistik . . so bf xperlu nak risau sangat




  • situasi 3

bayar asing-asing
bukan jenis suka dibelanja? kalau keluar dengan kawan @ couple sekali pergi tengok wayang ke , makan-makan . .kos perbelanjaan ditanggung sendirian berhad . . bayar asing-asing kan mudah . . lagi pown belum tentu si dia akan jadi suami kita. . jadi tak perlulah bazirkan duit untuk sesiapa . . . . 




ok korang semua . . dh baca situasi pertama,kedua dan ketiga . . apa pendapat korang ? apa pilihan korang ? sama ada situasi pertama ,kedua @ ketiga. . terpulang lah . . pilihan di tangan korang masing-masing..setiap orang ada pendapat yang berbeza . . . 


so bagi cik yana. . cik yana lebih suka pilih situasi kedua ..'sharing lagi bagus'
kan . . asyik bf yer yg belanja awex dia kan ...sesekali xsalah kita pulak yg belanja bf kita . . itu baru swett namanya ,,hehehlagi pown cik yana x suka menyusahkan orang lain . . . 





6

Selasa, 25 Februari 2014

MR.AWESOME GUY






Sinopsis:
“Kalau saya, saya akan pilih tapak sulaiman.”

Sepotong ayat yang menggamit hati seorang Chyrill untuk mengenali seorang Fitrah. Si gadis didekati bukan dengan niat untuk menggatal atau memikat, tetapi kerana dia seronok mendengar patah kata gadis tersebut yang selalu tak terjangka oleh pemikiran lelakinya. Tanpa sedar, Chyrill menjadi tamak. Egonya berbisik yang petah bicara dan tawa Fitrah tidak boleh dilihat lelaki lain dan untuk itu, dia mahukan hak ke atas si gadis. Lalu dengan yakin, dia menyuarakan keinginan hati.

“Cintai pemilik hati saya terlebih dahulu, dan saya akan pertimbangkan lamaran Mr. Chyrill tu.”

Syarat yang menyebabkan Chyrill terkedu untuk seketika dan Fitrah bergidik gembira. Tetapi, Fitrah lupa, lelaki yang bernama Chyrill Benjamin ini tidak pernah pandai untuk mengalah selagi kemahuannya tidak tercapai. Jika itu yang diingini, itulah yang akan diusaha sehingga jadi. Akhirnya, Fitrah menjadi milik Chyrill, sebagaimana Chyrill ingini.

“Saya dah jumpa pemilik hati Fitrah. Dan saya datang tuntut janji kerana cinta saya pada pemilik hati gadis yang bernama Fitrah.”

Ternyata jodoh mereka kuat hingga termeterainya ikatan halal lagi suci. Tetapi hati galau seorang suami meladeni sikap si isteri yang suka menguji, hanya Chyrill yang merasai. Fitrah yang sebelum berkahwin dengan Fitrah yang bergelar isterinya, seperti dua orang yang berbeza. Yang sama, hanyalah sikap suka menguji sehingga kadangkala sukar untuk dia menelah isi hati orang yang dicintai.

“Jangan pernah panggil saya Fitrah, Mr. Chyrill. Saya bukan dia. Saya bukan Fitrah. Saya Nurani.”

Pening Chyrill dengan permintaan tak masuk akal tersebut. Dia mengaku, jika tak menguji, bukanlah Fitrah namanya. Namun dia optimis. Si isteri akan dipastikan menerima kenyataan dan hakikat yang terbentang di depan mata. Jika isterinya ingin bermain api, dia lebih ingin untuk menyemarakkannya, biar mereka sama-sama terbakar dalam satu ikatan yang suci
1

Isnin, 24 Februari 2014

MENANTU MITHALI








Sinopsis:
EMMA RAISHA... Dia tidak sangka nasibnya akan berubah dalam sekelip mata. Dibenci daddynya semenjak kecil, mummynya pula meninggal dunia, putus cinta dengan kekasihnya, dibuang kerja dan rumahnya turut disita. Semuanya berlaku dalam tahun yang sama. Akhirnya dia tidak punya sesiapa di sisi kecuali rakannya sahaja.

Atas alasan itu, dia sanggup menerima pertolongan daripada rakannya, RAJA AFFENDY. Seorang lelaki bakal mengubah hidupnya seratus peratus. Pada saat Andy ditimpa kesusahan, Emma juga ingin membantu kerana lelaki itu telah banyak membantunya.

“You cakap you boleh tolong. Kalau macam itu, kahwin dengan I jom?” ~ ANDY

“Errr...” ~ EMMA

Akhirnya, demi kepentingan diri sendiri, Emma menerima lamaran tersebut. Namun dia tak sangka akan ada syarat-syarat yang menguji kesabarannya.
“Mama I fussy sangat. You tolong menangi hati mama I. You tolong jadi menantu paling mithali buat mama I. Boleh tak?” ~ ANDY

Menantu mithali? Oh tidak!!! Kenapalah dia harus jadi menantu mithali? Kalau menantu yang dikesali itu barulah dia tahu! Syarat pertama, Emma sudah mula merungut. Syarat kedua, Emma sudah berfikir dua tiga kali. Syarat ketiga, dia mula resah. Syarat keempat, macam tak masuk akal. Dan syarat seterusnya, terus Emma berdendam dengan bakal mertuanya. 

Saat dia mula dapat menerima apa yang tersurat, dia tak sangka semua yang berlaku ibarat di atas pentas lakonan. Dia tak sangka ada agenda yang tersembunyi di sebalik segala kesusahannya. Kehadirannya daddynya semula turut membuatkan dunia Emma Raisha berubah.

Berjayakah Emma yang liar itu menjadi menantu mithali untuk mama Andy? Adakah cinta yang tiba-tiba hadir akan direstui oleh orang tua mereka? Dan cinta yang berputik di tempat penuh maksiat adakah akan mendapat keredaan-Nya?

2

Jumaat, 21 Februari 2014

CPUV NUFFNANG KE-18: INTI 2014 CYCLE 2




Tersenyum seketika tak sat ..bila check account nuffnang . . ada update terbaru untuk cpuv/be . . sekian lama en,nuffnang bermasam muka. . sampai xmau jenguk-jenguk blog yana agaknya . . maklum lah . . bila kerja masa 24 jam untuk berblogging sangat susah . . dulu buleyh laa kan . . setiap masa dating dengan blog kesayangan ..

ada dalam seminggu lebih satu entri pown x terupdate kat blog. . kesian si blog nieyh kn . . .so far rank blog pown agak menurun cikit. . view untuk post pown agak mengecewakan . . . 


tapi alhamdulillah berkat update blog . . kembali kan blog kepada yang asal..pujuk-pujuk cik nuffnang . . akhirnya en,nuffnang termakan jugak pujuk rayu cik yana . . . en,nuffnang kasi cpuv/be yang ke-18 untuk blog yana...


CPUV NUFFNANG KE-18: INTI 2014 CYCLE 2, CARA CASHOUT NUFFNANG, cara mendapatkan earnings cpuv nuffnang,


terima kasih pihak nuffnang . .  iklan baru je berjalan hari nieyh ..so earning dya masih zero. . . . 

so korang-korang yang jejalan kt blog yana ,,kalau nampak iklan tersebut . . godek2 laa sikit yer . .  







11

Khamis, 20 Februari 2014

EVOLUSI SI NAKAL




EVOLUSI SI NAKAL,SINOPSIS EVOLUSI SI NAKAL, NOVEL FEBRUARI 2014,




Ketenangan hidup AWINA SYAFINI, seorang gadis yang berlagak kasar tetapi sangat manja bergoncang apabila dia menjadi saksi kepada satu kes pembunuhan kejam oleh konco-konco John. 

Hadirnya QALIFF FIRDEE, si nakal yang handal dalam sukan drift dalam hidup Awin sebagai penyelamat nyawanya. Atas keselamatan Awin, Firdee menyembunyikan Awin di dalam sebuah rumah pusaka daripada penjahat. Telatah Firdee yang suka mengusiknya selalu menaikkan angin Awin.

“Suka kat kau?Uwek! Uwek! Nak termuntah hijau aku dengar. Tak ingin aku nak suka kat kau. Aku benci! Benci! Benci dengan kau! Meluat aku tengok kau tahu tak?” - AWIN

“Kau jangan... Kau cakap benci, nanti suatu hari kau cinta! Cinta! Cinta! Dan cinta kat aku, baru padan muka kau. Baru terhegeh-hegeh nak merayu kat aku. Kita tengok nanti.” - FIRDEE

Usik-usik, marah-marah. Lama-lama jadi suka. Lama-lama jadi cinta. Namun seperkara yang Awin tidak tahu, Firdee mempunyai hubungan yang rapat dengan seorang janda muda beranak satu iaitu Lisa dan anaknya, Raiyan. Firdee melayan Raiyan seperti anaknya sendiri. Lisa dan Awin ibarat langit dan bumi. Lisa jauh lebih baik daripada Awin dan mempunyai ciri-ciri idaman setiap lelaki.

Awin yang disembunyikan di rumah pusaka itu sudah tidak betah duduknya apabila Firdee tidak datang menemuinya selama dua minggu. Dia tahu Firdee punya seseorang yang lebih istimewa di luar sana. Dirasakan mungkin Firdee terdesak mengurungnya di situ. 

“Ya! Memang saya tak sabar nak pergi dari sini. Tak sanggup nak tunggu bila awak nak lepaskan saya. Saya tak mahu awak terpaksa simpan saya, terpaksa jaga saya kalau hati awak tak rela. Sekarang saya betul-betul percaya yang awak nak jaga saya daripada mereka yang sedang buru saya kat luar sana sebab saya terdesak! Kan?!” - Awin

“Kalau kau nak tahu sangat... Ya! Betul apa yang kau katakan tu. Kau terdesak, aku memang terpaksa jaga kau selama ni!” - Firdee

Terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata buruk padahnya. Dek cinta yang tak diluah, kedua-duanya terseksa menanggung rasa. Bahana kata-kata Firdee itu, Awin pergi membawa diri meninggalkan sepucuk surat yang memberi seribu satu penyesalan kepada Firdee.
2

Selasa, 18 Februari 2014

HUKUM TERLEWAT SOLAT SUBUH ...



Korang pernah terlewat solat subuh ? kalau x pernah alhamdulillah laa. . . kalau pernah terlewat solat subuh . . apa hukumnya . . berdosa atau tidak . . ? korang tertanya-tanya . . jom tengok penjelasan apa hukum terlewat solat subuh . . 



2

Isnin, 17 Februari 2014

IMAN MUDAKU ROMANTIK-dialah iman mudaku..iman mudaku dunia & akhirat





IMAN MUDAKU ROAMANTIK-dialah iman mudaku..iman mudaku dunia & akhirat



Sinopsis:
Dialah imam mudaku… Imam mudaku dunia dan akhirat!

“Laila, kita qiamullail, jom?” - Faqih
“Kenapa?” - Khalisah
“Kita solat tahajud sama-sama.”
“Hah? Wajib ke?”
“Memanglah tak wajib. Nak masuk syurga sama-sama tak?”

Nasib kaulah, Khalisah! Kau yang beria-ia sangat nak suami imam atau ustaz, kan? Nah, sekarang kau tanggunglah kalau kena ceramah dengan dia!

LAILA KHALISAH, pemilik butik Pinkwears yang sememangnya mengimpikan seseorang yang bergelar imam muda atau ustaz menjadi suaminya. Kemunculan MUHAMMAD FAQIH dalam kehidupannya telah banyak mengubah isi keluarga wanita itu.
Si Faqih pula pandai menambat hati isterinya. Sekeping kad besar yang tertulis I Love You, Laila di cermin hadapan Peugeot 508 berwarna putih bersama lambakan ros merah di sekelilingnya merupakan kejutan untuk cinta hatinya itu.

Masjid yang dibina oleh mereka diserikan lagi apabila Laila Khalisah disahkan hamil kembar. Namun, pada usia perkahwinan yang masih setahun jagung itu, kebahagiaan mereka diragut dengan fitnah yang dilemparkan oleh Izham, bekas tunang Khalisah. Izham muncul kembali menagih cinta Khalisah.
“Khalisah sendiri tak tahu anak siapa yang ada dalam kandungannya sekarang. Sebab selain dengan suaminya, Khalisah sebenarnya dah banyak kali tidur dengan saya, semenjak dia belum berkahwin dengan Faqih lagi.” – IZHAM

Campur tangan kedua ibu bapa mereka menambahkan lagi keperitan hidup rumah tangga mereka. Disebabkan fitnah itu Faqih dan Khalisah dipisahkan. Khalisah dihalau dari rumah oleh ibu mertuanya. Manakala, mama Khalisah pula meninggalkannya di satu tempat yang asing baginya.
“Laila, di mana Laila sekarang? Khalifah-khalifah kecil kita dah lahir ke belum? Abang minta maaf sangat kerana abang tak mampu bersama-sama Laila menyambut kelahiran khalifah-khalifah kecil kita.”

Adakah bahagia milik mereka?

0

Ahad, 16 Februari 2014

DIA IMAMKU




DIA IMAMKU,SINOPSIS NOVEL DIA IMAMKU, NOVEL FEBRUARI 2014,



Sinopsis:-


Bila mama Insyirah mengusulkan untuk
perkahwinannya dengan Naufal, dia bersetuju tanpa raguragu
kerana gambaran Naufal sama seperti gambaran lelaki
misteri dalam mimpi-mimpinya. Tetapi, saat dia mula
mengenali lelaki itu, hatinya dibalut sebal dan geram. Lelaki
itu tak seperti yang dia gambarkan. Naufal seorang yang sinis,
dingin, beku dan lain-lain lagi.


Tetapi sesudah mereka diijabkabulkan, Naufal
bukanlah dingin mana. Si kelat-kelat masam ni pun lelaki
biasa. Bisa bertukar menjadi si manis-manis gula yang buat
Insyirah terkena kencing manis setiap masa.


Saat bahagia meraja jiwa, mereka harus terpisah
dek cita-cita sang suami. Ketika itu, hadirnya ‘si dendeng’
yang mengocak hubungan bahagia itu. Mampukah mereka
bertahan dengan hanya kasih sayang mereka? Atau, ikatan
suci yang dicipta kerana keluarga bakal terlerai begitu saja?


“Abang janji pada Insyirah, cinta abang hanya untuk
Insyirah sorang dan hanya abang yang akan jadi imam
Insyirah. Tiada lain, insya-Allah.” - Naufal.
“Dia memang sudah ditakdirkan untuk menjadi
imamku sedari awal, cuma aku tidak menyedarinya.” -
Insyirah.”





6

Rabu, 12 Februari 2014

CHAR KWAY TEOW UNTUK SAYA


Huhu..lapar..dan lapar..
Knapa x makan?
Hah kalut sangat nk p kja disebabkan dh lewat..makan pown x sempat..huhu...

Nasib ada sayang saya mr.faez..bli kan saya char kway teow..dtg hntar kt tmpt kja..oh thanks so much sayang..x kebuluran saya malam tue.

Sedap x char kway teow tu? Kalau perut dh lapar makan apa pown tetap rasa sedap .xpyh komen bagai lgi..hehehe...

Yana pulak diserbu dgn plbgai prtnyaan.huhu rmai lak wartawan mlm tue..kalut ja nk tgk cinta hati saya...sedangkan cinta hati saya..bukan seorang artis..hny d kalangan org biasa..hihi...


Tapi naseb chef n mmber2 x interview mr.faez  malu nanty mr.faez kan.. 

Lepas je sembang2 dgn faez..dy blik...sy pown kmas2 brg..nk blik umh dh...hah...diorang tny pulak..

Sapa tadi pakwe ka?...
Yna hny trsenyum & berkata ya... 

Siap tny lg mr.faez stay mna..kelakar laa korang.. siap puji2 lahi mt.faez..yna just say dalam hati alhamdulillah..Allah prtemukan kami berdua

Btw..mr.faez pelengkap hidup saya sekarang...mybe until jannah..doakan kami...

2

Selasa, 11 Februari 2014

JADI MILIKKU





JADI MILIKU,SINOPSIS JADI MILIKU, NOVEL FEBRUARI 2014,



SINOPSIS


Dhiya Zafira, gadis ceria yang pernah punyai kisah silam yang pahit, telah terjatuh hati pada kawan baik sendiri, Faris. Hadirnya Aireen di antara mereka mengundang duka di setiap harinya. Semakin dia menafikan perasaannya sendiri, semakin dia terluka. Dhiya akhirnya akur saat Faris meninggalkan dia tanpa sebarang kata apabila dia meluahkan perasaannya sewaktu lelaki itu mahu ke luar negara, menyambung pengajiannya bersama Aireen.

Hadirnya Mika di dalam hidup Dhiya bukanlah satu kebetulan. Mareka sering dipertemu¬kan di dalam takdir yang ditulis oleh Allah S.W.T mestipun hubungan mereka tidak pernah lekang dari pertengkaran. Tanpa mereka sedar, sebuah ikatan persahabatan terjalin di an¬tara mereka. Mika, yang sering dilabelkan beku dan sinis, adakalanya manis jua. Entah bila, nama Mika mulai meniti di bibirnya dan sering diseru di dalam hati.

Saat hatinya mulai melupakan Faris, berita kematian Aireen mengejutkan Dhiya. Perasaan bersalah bersarang di dalam hati. Kesal bertamu tiba-tiba, apatah lagi di saat bonda Faris dan mama Aireen melamarnya untuk Faris. Dhiya bingung! Bonda Faris mengharapkan dia menyatakan ya namun hatinya menghalang. Kesian pada Faris naun di hati sudah tiada sayang. Siapa bakal menjadi pilihan hati Dhiya ? Faris atau Mika? Sungguh, Dhiya keliru!

“ Ketuk-ketuk pintu hati, tanpa siapa yang menghuni?
Ketuk-ketuk lagi, senyap sunyi tiada jawapan.
Ketuk sekali lagi, ada deheman dari dalam hati.
Ketuk lebih kuat bersama salam, hati tiba-tiba menjawab,
‘Penghuni hati adalah dia

3
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NEWS !