Khamis, 9 Januari 2014

SESEORANG UNTUK DINIKAHI






Sinopsis:
Jatuh cinta. Bercinta. Putus cinta. Bercinta kembali.

Itu sudah jadi rutin hidup Nur Arissa. Walaupun sudah banyak kali dikecewakan, tetapi dia tidak pernah membenci cinta atau menutup pintu hatinya. Dia tetap memburu cinta sejati kerana dia percaya, selagi ada usaha, dia tentu akan bertemu dengan cinta sejati. Namun, tanpa diduga, dia terjatuh cinta dengan sahabatnya sendiri, Nazwan Syah.

Cinta perlu dicari. Nak cari cinta kita perlu ada usaha. Macam mana nak berusaha? Itulah yang dikatakan memburu cinta. - Arissa.

Nazwan Syah bukan lelaki yang mudah untuk mencintai seseorang. Biarpun dia rapat dan baik dengan Arissa, tetapi itu bukan modal untuk Arissa memikat Nazwan. Apatah lagi cintanya itu sering ditentang oleh dua orang kawan mereka, Luqman dan Sarah, yang licik mengatur rancangan jahat mereka. Namun, Arissa tidak peduli. Dia terus melamar Nazwan sebagai kekasihnya.

“Nazwan, jom kita dating,” ujar Arissa tanpa berkias-kias lagi.
“Jangan setuju, Nazwan. Dia dah gila,” ujar Luqman mendesak Nazwan menolak.
“Jomlah dating,” ujar Arissa dengan manja separuh gedik.
“Okey,” jawab Nazwan pendek.
“What?” Sarah dan Luqman memandang Nazwan.
“Yes!” sorak Arissa gembira.

Namun, Nazwan tidak pernah serius. Setelah berlaku suatu insiden, kedua-dua keluarga berpakat hendak mengikat mereka berdua dengan tali pertunangan. Ketika pertunangan itu berlangsung, Nazwan mengambil keputusan melarikan diri ke luar negara. Kecewa memang kecewa, tetapi Arissa tetap menjalani kehidupannya tanpa Nazwan di sisi.

Dua tahun berlalu, ketika hati semakin sembuh, muncul Mr. Iphone yang menceriakan hari-harinya. Dalam masa yang sama juga, Nazwan muncul semula dalam hidupnya. Mampukah cinta lama berputik kembali? Dan, apa yang Nazwan sembunyikan daripada Arissa selama ini?

1 ulasan:

tinggalkan komen anda kat sini. . InsyaAllah CikCappuccinoLatte akan sentiasa membalas kunjungan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...