Sabtu, 16 November 2013

KISAH COUPLE YANG MENYESAL AMAT MENYEDIHKAN








Hello semua . . tengah-tengah rajin mmbaca status di pesbuk . . tetiba mata tertarik perhatian dengan citer kt bawah . . .citer ape eh . .korang baca sendiri eh,,cik yana dah habis baca , , agak sedih jugak citernya



★kisah couple yg mnyesal ★

『hari pertama couple』 


Bf : bby , thanks tau sebab trima biy seadanya dalam hidup biy :') 

Gf : sama2 sayang :') bby harap sangat biy tak curg dlm relay kita .. 
Bf : biy janji sayang , biy nak bby jd yg terakhir untuk biy . susah senang kita bsama k ? 
Gf : ya sayang ., bby janji bby susah senang kita bsama , 




◆sebulan kemudian ◆ 
Bf : (bertanya) bby , kalau biy saket nanti , bby sggup jaga biy tak ? 
Gf : sanggup sayang , kn kita da janji susah sng kita brsama , 
Bf : bby sanggup tadah muntah biy ?
Gf : sanggup sayang . 
Bf : bby , thankk sayang , sayang bby sgt sgt .
(lalu si bf pun bgurau)
Bf : bby , bby jgn nakal nakal tau .. jgn terpikat dgn orang laen ye , takdak biy nanti baru bby boleh buat mcmtu .. hehe 
Gf : apa biy ni .. jgn cakap mcmtu boleh takk !!
【si gf teros marah si bf】 
Bf : bby , biy joke jelah ..
「sambil cuit hidung si gf」 


◆3 hari kemudian◆ 
【bf mghntar msej kpd si gf】 
Bf : hai sayang ! sayang buatapa ? biy rinduuu bby sgt sgt 【mnunggu si gf tak reply reply , si bf mghntar lg skali 】
Bf : bby ? bby buatapa tu ? 
Gf : humm sorry tadi tgok tv jap .. hp t'tggal dlm bilik ..
【padahal tgh berwechat dgn laki laen】 
Bf : ohh .. bby dahmakan ? dahmandi ? sehat ? 
Gf : ishh dah dah semua dah td ! tksehat . sakit hati 
Bf : knapa ni bby ? biy salah apa ? bby , bby jgn nakal nakal tau .. jgn terpikat dgn orang laen ye , takdak biy nanti baru bbyy boleh buat mcmtu .. hehe 
【si gf tros abai kn text si bf smbil sebok reply chat dgn laki tu】 

◆ dua minggu kemudian◆ 
【pada hari besday si gf , beratus ratus orang wish tapi si BF diam mnyepi】 
「si gf pun mula berasa laen dan sgera hntar msej kpd si bf」 
Gf : biy ? biy ingat tak harini hari apa ? biy asl tk cntc bby pun ? ◇si bf diam mnyepi dan si gf mgmbil kputusan untuk pegy kerumah si gf◇
 Gf : assalamualaikum ... assalamualaikum farizz .
【lalu yg mbuka pintu mak si bf】 
mak bf : adik ni sape ye ? 
Gf : err .. saya kawan dia . ya , kawan rapat dia . 
Mak Bf : adik ke yg nama ikaa ? 
Gf : ye makcik , sy lah ikaa makcik . 
Mak Bf : ikaa , farizz dah meninggal exdent 3 hari lepas dik ,
* mak bf mula mgalirkan airmata* 
Gf : hahh !! makcik tolong jgn tipu sy , dia ada kat dalam kan . biyyy , biyyyy
(si gf meluru masok dan terbau wangi wangian jenazah , kmudian teros memasuki bilik si bf )
Gf : biyy , tolong biy ? jgn main main macam ni ?
【menangis teresak esak】 【mak si bf datang teros memelok si gf dgn mnenangkn si gf】 
Mak Bf : org sekeliling terjumpa ni kat tmpat kmlgn tu, tertulis nama ikaa ..
【mnyerah kn sebuah kotak kecil】 laluu si gf mgmbil dan membelek , terdapat 1 kad kecil yg tertulis "happy bezday sayang, for u , ikaa " . si gf pun buka kotak yg ada kesan percikkan darah tu dan isinya ialah spucuk surat dan 1kotak cincin . 【gf mmbaca dgn perlahan lahan】 si bf mnulis """bby , harini besday bby . biy ingat tu . bby jangan la mnangis kalau biy dh takde ea .. bby , biy tahu bby dah ada orang lain , adik bby dah cerita bby dah couple dgn laki tuu lpas knal kat wechat kan ? biy sengaja tak text bby selamani sebab biy nak korang bgia .. bg biy , cukupla kbhgiaan bby dgn org laeny walaupn bukan dgn biy , bby , biy baru plan nk lamar bby time besday bby ni .. baru bby igt biy smpai bila bila kan .. hehe .. tp takkpela .. biy hadiahkan ni sbg cincin prtunangan korg nti , y biy dah tertunai .. bby laa pmpuan terakhir untuk biy , ingat tau bby , bby jgn nakal nakal tau .. takdak biy nanti baru bby boleh buat mcmtu .. hehe .. sincere , always loveyou , farizz """
【si gf mgalirkan airmata tnpa henti dengan mnjerit sekuat hati】
 Gf : biyyyyyyyyyyyyyy !!!!!!!!!!!! 




★ ingatla , jangan sia siakan orang yg sayangkan awak , sebelom awak taksempat nk minta maaf nanti★ 




19 ulasan:

  1. salam blogger. hargai kasih sayang orang yang menyayangi kita selagi adanya...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hargai lh owg trsyg jgn sia2x kn dye

      Padam
  2. sedihnya, hargailah orang yang sayangkan kita.. ;)

    BalasPadam
  3. Shafiq datang blogwalking sambil baca entri sini :) jemput singgah blog shafiq A Gentleman To Be

    BalasPadam
  4. sedih ye meleleh hingus saye membacanye...

    BalasPadam
  5. sedih ye meleleh hingus saye membacanye...

    BalasPadam
  6. Takde perasaan sangat bila baca. Tak kahwin lagi, takpe kot.

    BalasPadam
  7. Sedih juga cita ni..

    BalasPadam
  8. Wo menagis teresak2 gua...

    BalasPadam
  9. so very sad story

    BalasPadam
  10. apa lu bikin... apa lncuuuuu.. wuuu.. wuuu

    BalasPadam
  11. apa lu bikin... apa lncuuuu... wuuuu.... wuuuu

    BalasPadam
  12. Sedih nye cite ni....😭😭😭😭
    Habis tisu dlm kotak

    BalasPadam

tinggalkan komen anda kat sini. . InsyaAllah CikCappuccinoLatte akan sentiasa membalas kunjungan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...