Rabu, 2 Oktober 2013

TAK SALAH KALAU KITA KONGSI GAJI




TAK SALAH KALAU KITA KONGSI GAJI,gaji minimun,gaji maksimun,gaji pekerja sekarang


Allhamdulillah syukur . .yang maha esa panjangkan umur yana
untuk bernafas lagi di atas muka bumi ini . . so sepanjang tuhan masih belum tarik nyawa kita. .elok lah kita buat perkara-perkara yang mendatangkan
faedah kepada diri kita dan juga orang lain . .alhamdulillah .setiap orang ada rezeki masing-masing. .cuma rezeki kita dan orang lain berbeza-beza . 
apa-apa pown kita harus bersyukur kerana Allah masih memberi kita
rezeki walaupun tak setanding dengan orang lain . . 


walaupun yana x da rezeki untuk belajar . .itu bukan bermakna gagal 
buat selama-lamanya , kalau rezeki lain terlepas .kita tak perlu risau . .semua perjalanan hidup kita Allah yang tentu kan,,kita hanya perlu berusaha .
walaupown rezeki yana untuk belajar tdk ada. .yana bersyukur kerana peluang pekerjaan mencari yana . .alhamdulillah sudah menghampiri 2 bulan 
yana bekerja dalam hotel tue. . .gaji pown dh dapat 3 kali . dan hampir memasuki gaji kali ke-4 . .hasil rezeki yana bekerja setiap hari . .
yana tidak kongsi seorang diri sebaiknya . rezeki tersebut dikongsi untuk family yana . .


TAK SALAH KALAU KITA KONGSI GAJI,gaji minimun,gaji maksimun,gaji pekerja sekarang


yeah . .pasti seronok gitu kan . . gaji pertama yang yana dapat . .yana belanja family yana makan KFC . .gaji permulaan dapat dalam 300 lebih sahaja,berbaloi untuk bayaran 15 hari . . gaji kali kedua pulak agak tinggi jugak . .dalam 500 gitu . .setengah gaji yana ,yana kasi dekat ma yana . .
alhamdulillah ma ambil jugak duit tue . .walaupown duit tue x seberapa banyak tapi dia tetap ambik . .


fikirkan hari tue takut-takut ma xnak ambil . .cuba-cuba plan nak terus
letak duit dalam wallet ma tanpa pngetahuan ma yana . .tpi fikirkan blik . .biar bgi aje . .senang hati bila ma terima duit gaji yang yana kasi tue . .ma tersenyum . .yana happy sangat tengok . .selebihnya yana kasi ayah . .tpi ayah xnak amek , ayah suruh simpan jgn mmbazir duit yg ada . . 


yana bukanlah salah seorang yg suka mmbazir duit . .
bukan mudah nak cari duit kan . .so yana pown simpan aje duit tue . .selebih dalam rm30 ringgit yana simpan dalam wallet yana untuk beli barang-barang .
yana selalu bajet-bajet duit untuk beli barang , ,kan senang nk simpan .. 


so. .tak salah kita kongsi gaji kita dengan orang yg telah mmbesarkan kita . 
ingat diorang dh susah pyh mmcari duit untuk kita sejak kita lahir sehinggalah
sekarang . so tak salah kalau kita kongsi sedikit gaji kita untuk diorang kn . .

renung-renungkan selamat beramal :)










2 ulasan:

  1. tak ramai yang nak berkongsi gaji ngan famili yg membesarkan kita. tapi terlalu ramai yg suka share gaji ngan bf. emmm

    BalasPadam

tinggalkan komen anda kat sini. . InsyaAllah CikCappuccinoLatte akan sentiasa membalas kunjungan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NEWS !