TIPS BLOG #2 : MEMILIH HEADER UNTUK BLOG




tips blog,pemilihan header,header blog,pemilihan saiz header, cara memilih header blog,header blog yang comel,software untuk design header


Tips yang pertama dah yana kongsikan ,,iaitu tips memilih layout dan backgroung untuk blog . .kali nieyh yana nak kasi korang Tips memilih header untuk blog, , adakah pemilihan header untuk blog penting ? bagi yana pemilihan header & deaign header untuk blog adalah penting . . kenapa ? Header yang menarik dapat menarik pengunjung untuk ke blog korang..ada juga yang menggunakan header blog sebagai trademark . .


zaman sekarang kalau korang tengok header-header dalam blog rakan blogger yang lain, , 100% boleh dikatakan cantik , ,kekadang jeles pulak yana tengok header-header diorang yang cantik lagi cute,, sekarang dah ramai blogger-blogger yang mengedit gambar mereka sebagai gambar untuk header blog mereka. salah satunya header blog yana turut tertera gambar yana ,,hehehe . 
.


 So, apa lagi? Korang yang baru-baru ni taknak try untuk design korang punya header sendiri ke? Mahal? perlukan kos? perlu cari agent? Alaa, bukan susah. senang saja. Design la header yang sesimple-simplenya melalui software photoshop or maybe photoscape. Ingat, kalau nak design bagi la simple simple saja ya. Taknak la crowded sangat, nanti pening pulak para pembaca korang. 



kalau korang rasa malas sangat nak design sendiri header korang . .
korang boleh la tempah dari blogger-blogger yang semestinya hebat bila mendesign header nieyh . . so korang perlu la siap duitnya , kalau free x mengapa , ,tapi kalau tempah mesti la berbayarkan , ,ha kan senang , ,bagi detail tentang korang nak macam mana design header korang , ,kalau dah berpuas hati korang boleyh buat payment dan header tersebut boleh digunakan dalam blog korang . . .



pemilihan saiz header dan warna penting. . . saiz header tidaklah terlalu kecil . .sabaik-baiknya mengikut width blog korang . . dan pemilihan warna jugak mestilah sesuai , ,font tulisan pown mestilah jelas agar senang nak dibaca . .


Bagi yana ,Header blog adalah salah satu perkara yang wajib ada dalam blog setiap blogger. Ini adalah menunjukkan identiti blog mereka tersendiri. so design laa header korang dengan secantiknya , ,simple but nice





Catat Ulasan

5 Ulasan

  1. ai kak ? entri raya takde ?hehe
    selamat hari raya :D

    BalasPadam
  2. tips yang baik.
    selamat hari raya!

    BalasPadam
  3. TIp yang menarik dan sangat membantu.www.tepakku.com

    BalasPadam
  4. Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir Dan Batin.

    Hotlink satu

    iskandarx[dot]com

    BalasPadam
  5. Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir Dan Batin.

    Hotlink satu

    iskandarx[dot]com

    BalasPadam

tinggalkan komen anda kat sini. . InsyaAllah CikCappuccinoLatte akan sentiasa membalas kunjungan