Sabtu, 3 Ogos 2013

BANYAK MASALAH KALAU ADA ADIK ANGKAT




MR.Z : awak kalau saya nak adik angkat boleYANA: urm knapa tnya saya , ,saya bukan ada hak MR,Z: awakkan gf saya,so saya kena jugak tanya awak, mana tahu kalau awak x suka saya ada adik angkat YANA: urmm bole lha,,rasa mcm x adil bila saya x kasikan . . MR.Z : saya gurau je,,sebab nak tengok awak jelez ke x .lagi pun leceh la kalau ada adik angkat niYANA : oke :)



itu mesej yana dengan MR.Z. . MR.Z inginkan adik angkat . .dah lama MR.Z soalkan hal ini . .selalu kalau MR.Z  soal hal dia nak adik angkat . .selalu yana akan bertukar topik yang lain. . .tapi kali ini yana x boleh lari lagi dari soalan nieyh , , yana tahu kalau selalu beralih dengan topik nieyh , MR.Z akan tanya , dan tanya lagi ...sampai bila MR.Z akan tanya macam nieyh kalau yana x kasi jawapan . . .hari tue mcm tertera perbulan yana dengan MR.Z  kat atas . .mula-mula dia sekadar menguji yana , ,sama ada yana cemburu atau tidak . 
MR.Z cakap leceh (banyak hal) la kalau ada adik angkat nieyh . . so far yana faham cakap dia . . 


BANYAK MASALAH KALAU ADA ADIK ANGKAT ,maksud adik angkat,hukum adik angkat mengikut islam,istilah adik angkat ,


semalam MR.Z cuti dia x keja . . so dia cakap yang hari ni dia sms mira  .disebabkan yana x reply mecej dia  . . .MR.Z terus cerita apa yang dia mesej bersama si mira,,then yana pun tanya sama ada mira tue betul-betul adik angkat dia ke tidak . .MR.Z cakap hanya kawan , , lepas yana putar belitkn sikit soalan ,,akhirnya MR.Z mengaku jugak . .'SEBENARNYA DIA ADIK ANGKAT DIA SEJAK PAGI TADI '  tersentap hati bila baca mesej dari MR.Z . . macam - macam perasaan yang datang lepas baca mesej tue. . . OMG !!!


yana cuba tenangkan fikiran, , yang agak berserabut jugak . . .terasa sedikit kecewa dengan sikap MR.Z . . kenapa dia berselindung perkara ini , kalau terus terang dari awalkan senang , bukannya yana nak marah . . urmm . tak tahu la sikap MR.Z sejak kebelekangan ini . .


urmm, , ini baru yana tahu MR.Z  ada adik angkat . . lepaz nieyh kalau dia ada GF ANGKAT , ,tak tahu laa nak cakap apa . . yana hanya mampu say goodbye jew laa untuk MR.Z ........ 



                                 BANYAK MASALAH KALAU ADA ADIK ANGKAT ,maksud adik angkat,hukum adik angkat mengikut islam,istilah adik angkat ,




Dalam kamus Islam sebenarnya tidak ada istilah adik-beradik angkat, yang ada hanya adik-beradik tiri atau adik-beradik kandung


12 ulasan:

  1. yup. mmg masalah kalau ade adik agkat ni.. for me, kalau seseorang llki tu ade adk agkt, msti paling tidak pon akn contact nye adk agkt trsebut. mcm ade gf baru pulak je. btul tu, mne ade istilah adk agkt dlm kamus Islam...

    BalasPadam
  2. Xperlu rasanya adik/abg/kakak/ angkat ni.. anggap ja suma kawan kan? lagi senang gitu..

    BalasPadam
  3. AKAK MMG XLEH BF ADE ADIK ANGKAT . SBB RISAU NNTI TERANGKAT ..

    BalasPadam
  4. adik angkat , kakak angkat , abang angkat , couple sekalipon semua takde dalam Islam .

    BalasPadam
  5. act, bahaya juga berangkat-angkat ni, kan jadi "angkat" ke lain, risau juga...hehe

    BalasPadam
  6. jangan fikir negatif kak. sebab takut jadi nyata. sebaiknya fikir dulu. :)

    BalasPadam
  7. time skolah2 dulu slalu ada angkat2 ni..tp kalau dh keja dh xde dh..nti kot tersilap angkat plak kan...hihi

    BalasPadam
  8. time akak sekolah dl
    rajin laa ber adik angkat bagai
    laa ni dah bahaya kot diangkat sungguh

    BalasPadam
  9. mama memang tak boleh.. lain citenya nanti.. hihi

    BalasPadam
  10. mmg susah kalau ada adik angkat macam akak ni... harap akak sabar tau.sabar separuh daripada iman.

    BalasPadam
  11. Memang betul . Saya pun malas nak kelarga "berangkat-angkat" ni

    BalasPadam
  12. Hmmm...tak kisahlah


    -Madonna Wayne Gacy-

    BalasPadam

tinggalkan komen anda kat sini. . InsyaAllah CikCappuccinoLatte akan sentiasa membalas kunjungan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NEWS !