Selasa, 25 Jun 2013

TUTORIAL : HILANGKAN WORD VERIFICATION PADA KOTAK KOMEN

ada yang x tahu apa itu word verification ? 
meh sini yana terangkan . . . 
selalu kalau korang nk komen-komen entri blogger lain. . .
korang ada nampal tak ?

TUTORIAL BLOG, tutorial buang word verification.tutorial komen box,cara buang word  verification


tengok ayat dibawah kotak kat gambar di atas. . 
itu dinamakan word verification. . . 
sebelum kita nak publish komen ..kita perlu tulis word tue. . . 
ini menyebabkan kekadang ada sampai terjuling mata tue tengok word tersebut yang
tulisan entah font ape yg dia pakai kan . . . .so untuk memudahkan blogger lain tinggalkan komen
di entri anda tanpa word verification....
meh sini yana ajar. . . .sekadar berkongsi ilmu .....



log in blog > dashboard > setting >  post and comment 
dah jumpa ?  macam gambar dibawah mungkin boleh jelas lagi kalau korang x faham

TUTORIAL BLOG, tutorial buang word verification.tutorial komen box,cara buang word  verification


dh jumpa klik pada no

so dah save & selesai ,,,mudahkan ? 


nanti senang blogger lain terjah dan tinggalkan komen tanpa menulis word verification lagi :)

selamat mencuba 



2 ulasan:

  1. yana cik akak memang tak suka kalau ada word tu...huhuhu...
    tuturial yang menarik :)

    BalasPadam
  2. kalaulah semua org bleh tgok tuto ni...msti sng je nk komen2..

    BalasPadam

tinggalkan komen anda kat sini. . InsyaAllah CikCappuccinoLatte akan sentiasa membalas kunjungan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NEWS !