Rahsia Surah Al-Kautsar




Surah ini bagus untuk kita yg sedang berpuasa

Surah ini paling pendek, hanya mengandungi 3 ayat & diturunkan di Makkah dan bermaksud sungai di surga. Kolam sungai ini diperbuat daripada batu permata nan indah dan cantik.

Rasanya lebih manis daripada madu, warnanya pula lebih putih daripada susu dan lebih wangi daripada kasturi.

Surah ini disifatkan sebagai surah penghibur hati Nabi Muhammad S.A.W karena diturunkan ketika baginda bersedih atas kematian 2 orang yang dikasihi yaitu anak lelakinya Ibrahim dan bapa saudaranya Abu Thalib.

Berbagai khasiat terkandung di dalam surah ini dan boleh kita amalkan:

1) Baca surah ini ketika hujan dan berdoa, mudah-mudahan Allah S.W.T memakbulkan doa kita.

2) Jika kita kehausan dan tiada air, bacalah surah ini dan gosok di leher, Insya Allah hilang dahaga.

3) Jika sering sakit mata, seperti berair, gatal, bengkak, sapukan air mawar yang sudah dibacakan surah ini sebanyak 10x pada mata.

4) Jika rumah dipercayai terkena sihir, baca surah ini 10x, mudah-mudahan Allah S.W.T bagi ilham pada kita dimana letaknya sihir itu.

5) Jika membacanya 1,000x rezeki kita akan bertambah.

6) Jika rajin membacanya, hati kita akan menjadi lembut dan khusyuk ketika menunaikan sholat.

7) Jika orang teraniaya dan terpenjara membacanya sebanyak 71x, Allah S.W.T akan memberikan bantuan kepadanya karena dia tidak bersalah tetapi dizalimi.

Catat Ulasan

5 Ulasan

  1. ok..boleyh aje nk share,,,bnda baik perlu dikongsi,, wah,, new info smbil msak bca surah al kautsar. . tQ te info syazaa,,,nak amalkan lha,,

    BalasPadam
  2. nice sharing dear... ^_^

    *wah...dah berwajah baru blog ini, comel2 ... kakak suka...

    BalasPadam
  3. thanks sharing.. menarik info ni...

    BalasPadam
  4. Surah-surah Al-Quran sememangnya mempunyai banyak penawar....tetapi dimana dalil nya didalam quran yg menyuruh kita baca dan picit tengkuk....atau melawan sihir....atau untuk sembuhkan sakit mata....baca 10x....dan lain-lain. Kita tak boleh menjadi ejen penyebar ilmu kalau sumber ilmu itu kita tidak ketahui...mungkin kita akan jadi ejen iblis yang selalu tujuannya menyesatkan kita...Nauzubillah min zalik.... Minta terus kepada Allah SWT....itu yg lebih afdal...

    BalasPadam

tinggalkan komen anda kat sini. . InsyaAllah CikCappuccinoLatte akan sentiasa membalas kunjungan