Ahad, 31 Mac 2013

Nurul Wahab Hamil 3 Bulan






sape yg tidak kenal lgi, , 
gambar kt ats tue. . 
nurul wahab. . isteri kepada eric. . 
kini di sah kan hamil 3 bulan..


tahniah buat nurul dan suami. . 
xlama lagi bakal menimang cahaya mata..

nurul telah mengkongsi
cerita yg belau telah pown hamil di blognya..
nak baca? tekan sini



ezad exist sudah bergelar suami






Semalam, 30 Mac 2013 telah berlangsung majlis pernikahan bekas penyanyi kumpulan Exists, Ezad Lazim dengan seorang wanita yang dipilih oleh ibunya, Nor Azeana Haji Ramli. Kelihatan sayu pada wajah Ezad setelah dijabkabulkan.



Majlis pernikahan mereka berlangsung jam 10.40 pagi. Pasangan ini dinikahkan oleh bapa pengantin perempuan, Haji Ramli Talib dengan mas kahwin RM1,000 dan hantaran RM15,000 membabitkan tujuh dulang berbalas sembilan. 









MENANG TOPUP DARI SEGMEN AFIQAH ADZAN

hello. . . selamat petang semua. . 
alhamdulillah, , tgh2 blogwaking . . 
terjumpa pulak . .

http://afiqahadzan.blogspot.com/2013/03/pemenang-segmen-topup-by-afiqah-adzan.html
hah. . nampak kn. . . 
so bila check- check tgk..




alhamdulillah. . blog yana tersenarai
sebagai pemenang dlm segmen nieyh. . 

dapat lha topup rm3. . 
kira ok jgk lha kn. . rezeki bulan mac, , dpt topup. . 
so nk inbox detail kt sponser. . 

tgh2 nk inbox detail . . 
keluar pulak mcm nieyh...



fb pown dh kena berbayar bebagai lgi. . 
eish geram btul lha. . 

sebenarnya, , yana dh thu perkara nieyh. . 
dari blogger lain, , yg setiap
mcg dikenakan rm0.47 . . 

so hari nieyh, , yana pulak yg terkena. . ..
so , ,berdasarkan blogger-blogger yg post entri pasal chat berbayar nieyh. . diorang suruh clik other. . 

alhamdulillah, , mesej dh pown brjaya dihantar. . 
kepada sponser. . hope dye terima inbox yana. . . 

terima kasih jgk en , random, , yg bagi
peluang utk yana dptkan topup dari segmen nieyh. . 
tQ jgk kpda pnganjur segmen. . 
dan juga sponser2.. . . 


Sabtu, 30 Mac 2013

Gadis Ghaib Kemudian Muncul Di Kawasan Kubur





Sebuah keluarga bingung apabila anak gadisnya sering ghaib ketika berada di rumah. Gadis yang sering ghaib ini adakalanya muncul kembali di kawasan tanah perkuburan.
Jika sebelum ini, mungkin ada yang pernah membaca kisah tentang seorang lelaki yang ghaib namun kemudiannya ia muncul di Tanah Suci Mekah. Walaubagaimanapun kisah itu sudah lama berlalu, kini terdapat satu kisah di mana seorang gadis sering ghaib di rumah, namun demikian, ia muncul semula tetapi bukanlah di rumah, tetapi dikawasan kubur. Kisah misteri ini mendapat perhatian dari penduduk setempat.
”Ibu cepatlah datang segera ke kubur, Siti takut tiada orang lain di sini.” Itulah khidmat pesanan ringkas (SMS) yang dihantar Siti Balqis Mohd Nor, gadis yang mendakwa sering ghaib dari rumah selepas tiba-tiba menyedari berada di perkuburan Kampung Bukit Kenak, kira-kira lima kilometer dari rumahnya tiga hari sebelum Aidilfitri lalu.
Siti Balqis (atas), 22, yang menghadapi gangguan misteri sejak dua bulan lalu menyebabkannya sering ghaib dari rumahnya di Kampung Gong Nangka, Apal, di sini mendakwa ketika itu telefon bimbit yang ada bersamanya menunjukkan jam 2 pagi.“Namun, saya tidak tahu bagaimana boleh berada di tanah perkuburan dan lebih dahsyat saya berada di dua tanah perkuburan pada malam itu.
Selepas tersedar berada di kubur Kampung Bukit Kenak, saya tiba-tiba berada pula di kubur Kampung Gong Rengas, kira-kira 10 kilometer dari rumah kami,” katanya ketika ditemui semalam.
Siti Balqis mendakwa hanya mengetahui kisah kubur berkenaan apabila dibawa semula ke kawasan berkenaan, tetapi hingga kini tidak tahu siapa yang membawanya, apa yang dilihat dan dilakukannya sepanjang lima hingga enam jam berada ‘di alam ghaib’.
Namun, Siti Balqis mendakwa sepanjang di tanah perkuburan itu, dia mendengar orang menangis, meminta tolong dan mengaji al-Quran.
Sementara itu, ibunya, Norizan Said, 47, berkata, pada malam mendapat SMS Siti Balqis, beliau bersama suami serta seorang lagi anaknya bergegas ke kubur berkenaan, tetapi selepas puas mencari, mereka tidak menemuinya.
“Kami bergegas pula ke kubur di Kampung Gong Rengas dan di satu kubur baru, ada bekas seperti diduduki seseorang, tetapi Siti tiada di situ,” katanya dan menambah mereka kemudian ke Balai Polis Jertih pada jam 5 pagi untuk membuat laporan.
Bagaimanapun, sejurus masuk ke rumah kira-kira jam 6 pagi, Siti muncul di depan rumah dengan tubuhnya dibasahi air dan baju berlumuran tanah merah.
Kisah Siti Balqis menggemparkan penduduk daerah ini hinggakan ramai yang sukarela membantu berjaga bersama keluarganya selepas anak sulung empat beradik itudikatakan ghaib ke pelbagai tempat termasuk siling rumah, atas pokok, dalam mesin pembancuh simen dan atas kubur.
Siti Balqis juga mendakwa dia luka pada tangan dan kaki ketika berada di sebuah mesin pembancuh simen tidak jauh dari rumah dan ketika di atas pokok manggis, di belakang rumahnya.
Dia juga mendakwa ternampak saudara mara dan orang kampung mencarinya, malah ketika berada di sebuah rumah tinggal, dia menyentuh bapa saudaranya tetapi tidak perasan kehadirannya.
Malam tadi, Norizan menggunakan khidmat tujuh bomoh untuk mengubati anaknya secara tradisional dan wakil Berita Harian turut berada di rumah Siti Balqis bagi meninjau dan memastikan dakwaan dia ghaib.
Sementara itu, kalangan ahli agama di negeri ini berpendapat kejadian itu mungkin disebabkan gangguan jin yang cuba merosak keimanan manusia dan cara terbaik mengatasinya ialah amalan zikir dan membaca al-Quran serta solat hajat dan tahajud.
Timbalan Pengerusi Jawatankuasa Agama dan Penerangan negeri, Muhammad Ramli Nuh, berkata kejadian adalah luar biasa tetapi perlu dilihat secara positif dari sudut agama.
Muhammad Ramli berkata, cara terbaik mengatasinya ialah ahli keluarga Siti Balqis sentiasa berdoa kepada Allah meminta dilindungi daripada perbuatan sihir dan diganggu syaitan.
Timbalan Pesuruhjaya Hal Ehwal Agama Negeri (Operasi), Omar Musa, pula berkata apa yang dialami Siti Balqis itu mungkin ada kaitan dengan gangguan makhluk halus.
Katanya, keluarga mangsa hendaklah bersabar dan mendapatkan rawatan alternatif perubatan Islam bagi membolehkannya tidak lagi diganggu oleh makhluk halus.
“Tetapi, perlu diingatkan jangan sekali-kali beranggapan apa yang terjadi terhadap Siti Balqis ada kaitan dengan keramat kerana ada makhluk jin yang mahu merosakkan dan menyesatkan pemikiran dan akidah orang Islam,” katanya.

Jumaat, 29 Mac 2013

Lirik Lagu Merah - Zulhuzaimy









jom nk dengar suara pelakon
zulhuzaimy nyanyi x. . 
klik video kt atas. . . 

isteri zaquan adha dah selamat bersalin






kalau tdi semua org dh thu kan. . 
pasangan irma hasmie dan suaminya. . 
selamat menerima kehadiran putera sulungnya
hari nieyh. . . 

tidak terkecuali jgk. . 
pasangan ayu raudah & zaquan adha
juga telah menyambut putera sulung mereka tepat
jam 2.17 ptg tdi. . 

dan, , zaquan adha telah update di laman twitternya. . 
mengatakan ayu raudah telah pown selamat bersalin. . 





wah. . kedua2 pasangan nieyh, , 
mendapat ank lelaki. . msti comel2 kn. . 

apa-apa pown thniah buat mereka. . 



Izreen Azminda Rahsiakan Jantina Anak






Ketika usia kandungannya mencecah enam bulan, pelakon Izreen Azminda melahirkan rasa terujanya untuk bergelar ibu. Malah, isteri kepada Muhammad Riza Baharudin ini juga mendedahkan sudah mengetahui jantina bayi sulungnya itu. 
 
"Hasil ujian imbasan yang dibuat baru-baru ini, doktor sudah mengesahkan jantina bayi saya. Namun, saya rasa, biarlah ia dirahsiakan terlebih dahulu.
 
"Lagipun, saya tidak mahu terlalu terburu-buru kerana banyak kes yang terjadi di mana ujian imbasan bukanlah keputusan tepat.
 
"Apa jua jantina, saya dan suami tidak kisah. Yang penting, dia sihat dan berada dalam keadaan yang baik-baik sahaja,"  
 
Izreen juga masih aktif di lokasi penggambaran untuk telemovie 'Barakah'.
 
"Buat masa ini, saya masih lagi bekerja. Namun, jadual saya tidak sepadat dulu lagi. Selepas telemovie ini, saya akan berehat panjang menunggu tarikh bersalin.
 
"Doktor juga menyarankan agar saya berehat dan tidak melakukan kerja-kerja berat. Lagipun, walaupun usia kandungan baru enam bulan, tapi saya rasa macam dah sembilan bulan," ujar Izreen yang akan berpantang di Kuala Lumpur sahaja.




Irma Hasmie Dah bersalin






Pelakon Irma Hasmie telah pun selamat melahirkan seorang bayi lelaki pada jam 8.51 pagi tadi. Berita gembira ini telah dikongsi oleh suaminya, Redza Syah, menerusi akaun Twitternya sebentar tadi. 




Menurut Redza, Irma melahirkan bayi seberat 3.93 kg dan Irma dikatakan berada di dalam keadaan stabil. Dalam masa yang sama, Redza juga meluahkan rasa sayu apabila menyaksikan proses kelahiran bayinya itu. Redza juga berharap dapat menjadi seorang ayah yang baik. 






tahniah buat irma hasmie dah suaminya. . . 




TANDA KEKASIH CURANG








# Asyik resah melihat jam tangan apabila bersama anda.

Lazimnya anda dan si dia menghabiskan waktu yang lama bersama. Tetapi sejak kebelakangan ini, si dia asyik resah apabila bersama anda dan sesekali menjeling jam tangan seolah-olah ada hal lain yang lebih penting. Si dia juga sering mengejar masa sehingga anda sanggup ditinggalkan berseorangan kerana kononnya ‘ada masalah sedikit’.

Jika situasi ini sering berlaku, anda patut berhati-hati kerana mungkin si dia berjumpa dengan kekasih lain dan anda hanya dijadikan ‘kekasih gelap’ atau sekadar di pinggiran.



# Tiba-tiba saja mengadu sakit ketika bertemu janji dengan anda.

Asyik bertemu janji dan berseronok, tiba-tiba saja si dia mengadu sakit dan ingin pulang awal ke rumah. Ada-ada saja sakitnya, sakit perut, pening, lenguh kaki atau rasa hendak demam serta pelbagai alasan sakit sedangkan sebelum ini anda melihat dia sihat dan tidak menunjukkan sebarang tanda untuk jatuh sakit. Apabila anda menawarkan diri untuk menghantarnya ke klinik atau pulang ke rumah, dia menolak bersungguh-sungguh dan ingin pulang sendirian.Kemungkinan dia tidak sakit tetapi mencari alasan untuk melarikan diri daripada anda.



# Kerap menolak pelawaan anda untuk keluar bersama.

Jika dulu, si dia ceria apabila anda mengajaknya keluar sama ada menonton wayang, makan atau sekadar bersiar-siar, tetapi kini dia sering menolak dengan 1,000 alasan.Jika si dia keluar pun setelah puas dipujuk dan dirayu. Situasi ini mungkin disebabkan si dia sudah bosan dengan anda dan ingin meninggalkan anda.



# Menjadi panas baran dan sering mencari kesilapan anda

Si dia berubah sikap daripada seorang penyayang menjadi pemarah. Kesilapan anda yang paling kecil pun seolah-olah besar baginya dan anda sering dimarahi walaupun di depan orang ramai.Walaupun anda cuba sedaya-upaya mengelak melakukan kesilapan, si dia tetap cuba mencari kesilapan anda. Paling teruk jika si dia sudah tidak segan-silu menengking atau memaki hamun anda disebabkan perkara kecil ataupun kesilapan yang tidak disengajakan.Jika situasi ini berlaku, lebih baik anda meninggalkannya kerana sudah jelas dia sudah tidak lagi menghargai anda sebagai kekasihnya.Mungkin si dia sedang mencari jalan untuk mewujudkan kebencian anda terhadapnya dan berharap anda akan meninggalkannya. Tidak guna merayu lagi kerana layanan buruknya hanya menyebabkan anda menderita.



# Sudah tabiat pasangan bercinta, suka membelek-belek
 telefon bimbit pasangannya tetapi si dia tidak membenarkan
 anda memegang apatah lagi membelek telefonnya.
Jika si dia jujur dan ikhlas dengan anda, sudah pasti dia membenarkan anda melihat kandungan memori telefon bimbitnya sama ada sistem pesanan ringkas, nama pemanggil mahupun simpanan nombor telefonnya.Dia tidak akan berasa takut atau bimbang kerana kejujurannya pada anda. Namun, sekiranya dia berkeras tidak mahu anda membelek telefon bimbitnya, anda patut berasa curiga.Pada awal percintaan, si dia asyik menelefon anda sehingga berkali-kali dalam satu hari. Sentiasa mengambil berat dan menelefon walau untuk bertanya sudah makan atau belum.Jika suatu hari tidak mendengar suara anda, pasti si dia resah. Tetapi sekarang dia tidak lagi rajin menelefon dan ada kalanya tidak menelefon anda langsung.Anda pula yang terpaksa menelefonnya dan kelihatan terdesak! Apabila ditanya ada saja alasannya dan paling popular ialah sibuk.



# Tidak lagi rajin menelefon anda

Situasi ini menunjukkan dia tidak lagi berminat dengan anda dan mungkin hanya akan kembali menelefon anda apabila ada kepentingan lain.

Rita Rudaini Ada Alasan Sendiri





salam jumaat . . 
pastinya semua org dh thu kan mengenai kemelut rumah tangga
 Rita Rudaini dan Aidil Zafuan.
Rita menerangkan yang dia ada alasan tersendiri mengapa tidak lagi mahu mengikut arahan suaminya.
apakah alasan rita rudaini itu  ?





Walaupun ramai yang berpendapat Rita harus mengikut segala arah suaminya
 yang selagi mereka berdua masih bergelar suami isteri,
 Rita menjelaskan apa yang dilakukan adalah demi anak-anaknya. Kata Rita:-
Sekarang ini, Rita ada sebab untuk tidak ikut cakap Aidil. Kalau dia sudah tidak bertanggungjawab lagi, buat apa Rita nak tunduk dengan perintah dia. Dalam undang-undang pun ada menyebut, seorang isteri boleh tidak ikut cakap semua kalau suami itu bermasalah. Orang boleh senang-senang tuduh saya macam-macam. Saya sudah ditinggalkan dia selama setahun. Duit juga bukannya boleh jatuh ke riba dengan mudah. Saya buat sekarang demi anak-anak







Malah Rita juga memberitahu yang dia sangat sedih dan terkilan dengan apa yang terjadi sekarang ini. Kata Rita lagi:-
Sebelum ini, Rita tidak pernah mengeluh selepas Aidil meminta Rita untuk tidak berlakon dengan pelakon tersebut. Rita hanya ikut permintaan dia sebab sebagai isteri Rita perlu turutinya. Pun begitu, sekarang ini Rita rasa sangat terkilan. Pada waktu bersama, Rita telah meletakkan perkara yang paling Rita sayang iaitu berlakon di tangga yang ketiga semata-mata kerana perkahwinan. Bagaimanapun, perkara yang Rita korbankan selama ini telah dipersiakan. Rita rasa sedih sangat dan dissapointed







Khamis, 28 Mac 2013

DAH ADA FANPAGE





hello. . .
hari nieyh. . tanggal 28/03/2013 . . 
heirizalieyana telah ada fanpage . . 

heheeh. . . baru sekarang nk ada fanpage ?
mulanya terpikir nk buat lma dh . . 
so tunggu tarikh yg bersesuaian jew. . 



so hari nieyh, , dh terlancar
secara rasmi fanpage yana. . . 

so korang-korang dijemput like 
fanpage yana




Rabu, 27 Mac 2013

neelofa berpakaian pramugari


beberapa keping gambarnya. . 
yg diupload melalui instagram neelofa. . 
berpakaian pramugari. . 

tengah shooting filem pilot cafe
filem yg diadaptasi hasil karya
ahadiat akasah. . 











faezah elai bersama anaknya

faezah elai, , bersama anak sulungnya
yg diberi nama
Dealova Heyrinna Heykal









menang rainbow segmen

alhamdulillah, , 
rezeki bulan mac, , topup & barangan blog ,
serta voucher-voucher, , 

so hari nieyh, . dpt lgi
hdiah brgn blog & topup rm5. . 

yg menariknya yana menang tmpt ke-3. . 
alhamdulillah. . rezeki . . 
xsia-sia yana join rainbow segmen . . 

memandangkn. . dpt topup rm5. . 
jimat lha ckit dwet yana kn. . 
utk seminggu nieyh,  ,xpyh kluarkan dwet. . 
rezeki mendatang . .

menang bloglist dri asma. . 
hrgai jgk , ,sbb dpt msuk bloglist asma. .
bkn calang-calang org, , nk msuk bloglist blogger lain kn..

dapat cursor nama. . 
yana nieyh xpndai sangat buat cursor nama. . 
so klw nk buat pown, , kna lha 
terjah sana-sini tutorial cursor, ,
dpt cursor percuma pown boleyh pakai jgk kt blog nnty. . 

btw thanks a lot, , kpda pnganjur rinbow segmen . .
dan juga sponser2 rainbow segmen...


Selasa, 26 Mac 2013

ellfira loy sudah bertudung







seorang lgi artis muda. . 
ellfira loy sudah berhijab. . 
alhamdulillah, , ramai artis kita sudah berhijab sekarang..
mudah-mudahan, , ellfira loy
kekalkn pemakaian hijab tersebut...

jom scroll bawah tgk gambar-gambar
ellfira loy yg diupload dlm
instagramnya..














Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...